Yarrah Organic Petfood heeft na een bureauselectie gekozen voor Peppel Design voor de ontwikkeling van haar nieuwe merkidentiteit. ‘De combinatie van strategisch inzicht en creatieve vertaling gaven hierbij de doorslag’, meldt het bureau.‘Gekoppeld aan de persoonlijke en directe manier van samenwerken zorgen deze voor veel vertrouwen in dit nieuwe partnership.’
Biologische diervoeding
Yarrah is het eerste en grootste merk in biologische diervoeding van Europa. Met het toenemen van de concurrentie moet het onderscheid sterker benadrukt worden. Peppel Design zal de merkidentiteit versterken door nieuwe verpakkingen te creëren, met specifieke aandacht voor de wensen van diverse Europese markten.
De briefing
‘Creëer een opvallende en aansprekende internationale design-identiteit voor Yarrah, die de autoriteit en kwaliteit als biologisch petfoodmerk bij de doelgroep (met name quality seekers) benadrukt.’Met deze briefing ging Peppel aan de slag, daarbij rekening houdend met de key-criteria die Yarrah voor de nieuwe identiteit meegaf:
Opvallend en aantrekkelijk - op een merkeigen manier - uniek,
Biologisch/Natuurlijk/Puur,
Kwalitatief/premium,
Gezond/goed,
Duurzaam.
Thirza Peppelenbos: ‘Wij hebben een uitgebreide strategische debrief gemaakt vanuit de bestaande briefing van Yarrah. Daar waar we al een aantal ideeën toegelicht hebben, vooral het waarom en wat de oplossing kan zijn!’
Peppel Design is een nieuw full-service design bureau gespecialiseerd in merkstrategie, branding, merkactivatie, campagnes en packaging design.