Speelse kat promoot appelcider in blik

Het Canadese cidermerk Québécois van Michel Jodoin breidt uit met alcoholvrije appelcider verpakt in blikjes van Ardagh met een speel design. Rondom de blikjes van producent Ardagh haalt een kleine kat verschillende trucjes uit. Wederom een verpakking waar een stripfiguur de hoofdrol speelt (zie ook het artikel in Thema’s).

De nieuwe appelcider bestaat uit een gefilterde en koolzuurhoudende drank. Het is een verfrissende, van nature zoete, sprankelende alcoholvrije drank die gekoeld wordt geserveerd. Voorheen was de drank alleen verkrijgbaar in een glazen fles van 750 ml en nu zijn de vier appelciders uit het assortiment van Michel Jodoin verkrijgbaar in Ardagh's lichte en handige slanke blik van 250 ml.

Rondom bedrukt

Het bedrijf heeft optimaal gebruik gemaakt van de 360​° ontwerpmogelijkheden van het blik door de blik-body te vullen met zijn gedurfde, charmante ontwerp waarin een kleine kat de hoofdrol speelt.
De productnamen voor elk drankje in het assortiment zijn net zo speels: 'Fais Pas La Moue' ('niet mokken') is de klassieke appelcider; ‘Litchi Litchi par-ci  (‘lychees overal en een likje hier, een likje daar’) voegt een lychee-twist toe aan de appelbasis.
De feestelijke ‘Des Pommes Qui Font Pop’ (‘appels gaan pop’) maakt gebruik van rosé appels en benadrukt het leuke, sprankelende element; terwijl ‘Nos Pommes Portent Fruit’ (‘onze appels dragen vrucht’) inspeelt op de dubbelvruchtensmaak van appels met natuurlijke peer.

Canadese ciderspecialist

Michel Jodoin, opgericht in 1988, is een begrip in Frans-Canadese ciders en staat bekend om zijn hoogwaardige producten. Het bedrijf was op zoek naar uitbreiding van zijn verpakkingsportfolio om zijn marktbereik te vergroten en werd in 2020 de eerste Canadese exportklant van Ardagh Europe na de keuze voor het Ardagh-blik. Francine Déry, Executive Director bij Michel Jodoin, licht het nieuwe partnerschap toe: ‘We zijn verheugd over Ardagh’s technische ondersteuning, hoge kwaliteit en hun professionaliteit. We waarderen de reactiesnelheid en de snelheid van uitvoering enorm en zijn trots op de nieuwe blikken. Hiermee bieden we nu een kleinere portiegrootte aan voor een breder scala aan klanten.'

Meer artikelen

recent new image
Nieuw design voor...

Met de feestdagen in zicht keert de...

Lees meer
recent new image
Tony’s Chocolonely brengt...

Met de introductie van de ‘Amsterdam...

Lees meer
recent new image
Outlaw geeft secundaire...

De Britse designstudio Outlaw heeft een...

Lees meer
recent new image
Lonsdale vernieuwt...

Cœur de Lion, een bekend Frans merk van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox