Thor laat Coca-Cola schitteren met OLED-technologie van Inuru

Thor laat Coca-Cola schitteren met OLED-technologie van Inuru

Coca-Cola heeft in Brazilië een speciale limited edition verpakking met 'Thor'-thema gelanceerd. Het is uitgerust met OLED-technologie (Organic LED) van het Duitse Inuru. Gedrukte elektronica is al een aantal jaren een onderwerp van discussie in de verpakkings- en etikettenindustrie, mogelijk zorgt Inuru voor een doorbraak.

Coca Cola Thors hrDe zogenaamde ELF-technologie van Inuru bestaat uit zelfgenererende, flinterdunne OLED-elementen ingebed in het label. De labels lichten op bij aanraking en in dit geval is het de hamer van Thor die oplicht. Het resultaat is een verpakking die de consument een interactieve ervaring geeft en tegelijk een verzamelobject creëert.

 

OLED-labels tegen lage kosten

De labels met Thor-thema zijn de eerste producten op de markt die gebruik maken van OLED-elementen uit Inuru's ultramoderne Dragon-lijn, die net in gebruik is genomen. De Inurus Dragon Factory is gevestigd in Berlijn en is 's werelds eerste fabriek die OLED-panelen tegen lage kosten produceert door middel van printtechnologie. Deze aanpak biedt een duurzaam alternatief voor traditionele LED-verlichtingsoplossingen.

 

ELF-technologie

De labels, met de nieuwste update van de ELF-technologie, integreren naadloos alle elektronica, waardoor ze eenvoudig kunnen worden aangebracht op dezelfde manier als standaardlabels. Voor Coca-Cola medewerkers was geen aanvullende training nodig om de waterdichte OLED-labels op de flessen aan te brengen.

 

Andere lichtcampagnes van Coca-Cola

De campagne volgt op de succesvolle Ramadan-editie voor Pakistan eerder dit jaar en zet een reeks samenwerkingen met Coca-Cola voort. Met name de Galactic-flessen uit 2019 met verlichte Star Wars-lichtzwaarden waren een wereldwijd fenomeen.

Volgens Inuru heeft hun technologie geen invloed op de recycling van de labels.

 

Meer artikelen

recent new image
Schubert presenteert...

De Duitse machinefabrikant Schubert zal...

Lees meer
recent new image
BPA optimaliseert...

BluePrint Automation (BPA) biedt met...

Lees meer
recent new image
Thor laat Coca-Cola...

Coca-Cola heeft in Brazilië een...

Lees meer
recent new image
Alma Butkovic van Inexto...

Tijdens het AIPIA-congres gaf Alma...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox