Thor laat Coca-Cola schitteren met OLED-technologie van Inuru
Verpakkingen |
VerpakkingsManagement |
december 09, 2024
Coca-Cola heeft in Brazilië een speciale limited edition verpakking met 'Thor'-thema gelanceerd. Het is uitgerust met OLED-technologie (Organic LED) van het Duitse Inuru. Gedrukte elektronica is al een aantal jaren een onderwerp van discussie in de verpakkings- en etikettenindustrie, mogelijk zorgt Inuru voor een doorbraak.
De zogenaamde ELF-technologie van Inuru bestaat uit zelfgenererende, flinterdunne OLED-elementen ingebed in het label. De labels lichten op bij aanraking en in dit geval is het de hamer van Thor die oplicht. Het resultaat is een verpakking die de consument een interactieve ervaring geeft en tegelijk een verzamelobject creëert.
OLED-labels tegen lage kosten
De labels met Thor-thema zijn de eerste producten op de markt die gebruik maken van OLED-elementen uit Inuru's ultramoderne Dragon-lijn, die net in gebruik is genomen. De Inurus Dragon Factory is gevestigd in Berlijn en is 's werelds eerste fabriek die OLED-panelen tegen lage kosten produceert door middel van printtechnologie. Deze aanpak biedt een duurzaam alternatief voor traditionele LED-verlichtingsoplossingen.
ELF-technologie
De labels, met de nieuwste update van de ELF-technologie, integreren naadloos alle elektronica, waardoor ze eenvoudig kunnen worden aangebracht op dezelfde manier als standaardlabels. Voor Coca-Cola medewerkers was geen aanvullende training nodig om de waterdichte OLED-labels op de flessen aan te brengen.
Andere lichtcampagnes van Coca-Cola
De campagne volgt op de succesvolle Ramadan-editie voor Pakistan eerder dit jaar en zet een reeks samenwerkingen met Coca-Cola voort. Met name de Galactic-flessen uit 2019 met verlichte Star Wars-lichtzwaarden waren een wereldwijd fenomeen.
Volgens Inuru heeft hun technologie geen invloed op de recycling van de labels.