Schubert opende eind 2022 het nieuwe trainingscentrum op de hoofdlocatie in Crailsheim. En sindsdien is er veel bereikt. Het bestaande opleidingsportfolio werd onder de loep genomen en herzien om nog beter in te spelen op de specifieke wensen van klanten en medewerkers. Daarbij ontwikkelde Schubert nieuwe formats en inhoud en ontwierp hij naast de face-to-face cursussen een reeks online trainingen.
Digitaal leerplatform van Schubert
Schubert vult zijn aanbod momenteel aan met een recent ontwikkeld digitaal leerplatform. Ook de personele capaciteit is vergroot, zodat het programma continu kan worden uitgevoerd. Wat echter ontbrak, was een nieuwe trainingsmachine. Sarah Busch, hoofd Customer Training bij Gerhard Schubert, legt uit: ‘Ons trainingsconcept is gebaseerd op een uitgebalanceerde mix van traditionele en digitale leerstof. Interactieve cursussen en verklarende video's zijn een geweldige manier om bepaalde onderwerpen te begrijpen en ermee vertrouwd te raken, maar sommige onderwerpen zijn gemakkelijker te leren als de cursist met een trainer en een klein team direct aan de machine staat en ze de mogelijkheid hebben om dingen uit te proberen. Omdat onze vorige trainingsmachines altijd volgeboekt waren, hebben we besloten om in een nieuw model te investeren.’
Van formaatwisseling tot probleemoplossing van verpakkingsmachines
Typische oefeningen die op de nieuwe en oude verpakkingsmachines worden uitgevoerd omvatten standaardwerkzaamheden zoals het refereren van de robots, het selecteren van nieuwe programma’s op het bedieningspaneel, maar ook relevante controles, onderhoud, het herkennen en verhelpen van foutmeldingen en het oplossen van problemen. De training behandelt ook de verschillende systeemcomponenten van de trainingsmachine.
Van de Transmodul tot de F2- en T5-robots tot de 3D-scanner, het doel is om belangrijke kennis op te bouwen. Sarah Busch vult aan: ‘De trainingen zijn erg populair bij zowel onze medewerkers als klanten. Met ons nieuwe trainingsapparaat kunnen wij onze capaciteit uitbreiden en aanzienlijk meer trainingen aanbieden. Onze klanten en medewerkers profiteren van een praktijkgerichte opleidingservaring, waar uiteindelijk iedereen in zijn dagelijkse werk profijt van heeft.’