innovatie |
VerpakkingsManagement |
augustus 02, 2021
Avery Dennison kondigt de lancering aan van Sustainable ADvantage. Met deze nieuwe flagship portfolio voor producten en oplossingen wordt de maatstaf gevormd voor innovatie en duurzaamheid. Aldus het bedrijf.
Het Sustainable ADvantage-assortiment zal direct bijdragen aan de missie van het bedrijf om in 2030 een portfolio van 100% recyclebare producten te bieden en de ambitie om tegen 2050 netto-nul te zijn op broeikasgasemissies.
Hoewel veel producten en oplossingen binnen het portfolio direct beschikbaar zijn, geeft het samenbrengen ervan onder een herkenbare paraplu klanten vertrouwen in het behalen van hun eigen duurzaamheidsdoelstellingen, meent Avery Dennison.
Avery Dennison: ‘Duidelijke standaard’
Door een duidelijke standaard te creëren stelt Sustainable Advantage bedrijven in diverse industrieën in staat om minder natuurlijke hulpbronnen te gebruiken, de CO2-uitstoot en afval te verminderen en te bouwen aan een koolstofarme, circulaire economie. Door middel van digitale strategieën en intelligente etiketteringsoplossingen bevordert Sustainable ADvantage circulariteit en biedt het klanten inzicht in hun supply chain impact.
Oplossingen
De oplossingen binnen het assortiment omvatten lijmen waarmee meer plastic kan worden gerecycled; waterefficiënte digitale printers; etiketten en labels gemaakt van 100% gecertificeerd papier; industriële tapes ter vervanging van zwaardere bevestigingsmiddelen; composteerbare papieren verpakkingen voor verzending; digitale ID-technologieën; en tools en diensten om bedrijven in staat te stellen zowel hun producten als hun activiteiten te verduurzamen.
‘Bij Avery Dennison is duurzaamheid een kernwaarde. Het is ingebouwd in ons productontwerp, onze activiteiten en cultuur en de beslissingen die we elke dag nemen’, zegt Tina Hart, vice president Global Strategic Innovation Platform, bij de producent. ‘We innoveren niet alleen om de impact op het milieu te verminderen, maar ook om verder te gaan en de planeet en de industrieën die we bedienen daadwerkelijk te verbeteren. We zijn er trots op dat we ons steentje bijdragen om de wereld te helpen naar een regeneratieve toekomst.’