‘Als onderdeel van de Dimensio groep hebben we een mooie efficiencyslag kunnen maken door onze organisatie verder te integreren binnen de groep als geheel’, vertelt senior sales manager Dick Kuperus. ‘Denk daarbij aan de overstap naar een nieuw ERP pakket en de centralisatie van opslag- en transportactiviteiten. Maar ook het groepsbreed delen van jarenlange kennis en ervaring op het gebied van verpakkingsoplossingen helpt ons in het passend adviseren van onze klanten.’
Nieuwe sales manager
Daarnaast is het team versterkt met de komst van een nieuwe sales manager: Ruud Huisman, die in korte tijd veel ervaring heeft opgedaan in de wereld van flexibele verpakkingen en ernaar uitziet om samen met diverse collega’s de Empack stand te bemannen dit jaar. ‘Ik kijk met veel enthousiasme uit naar alle uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en kansen in de markt voor zowel bedrukte en onbedrukte folies’, geeft Ruud aan.
Dunnere folies van Global Flexibles
Kennis, service en verduurzaming staan onverminderd hoog op de agenda. ‘Global Flexibles geeft sinds de oprichting in 2000 prioriteit aan duurzaamheid door bijvoorbeeld bestaande folies te verdunnen.’, benadrukt sales collega Edward Sikma. ‘Verder volgen we de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving met betrekking tot recycling op de voet. Het is goed dat er zicht is op uniform Europees beleid (bijvoorbeeld PPWR) om op die manier een gelijk speelveld te creëren, maar er is zeker nog een weg te gaan.’
Passend advies
Door jarenlange ervaring met dunnere, hersluitbare en recyclebare foliestructuren, is Global Flexibles in staat haar relaties de juiste materialen voor te stellen. ‘Plastic verpakkingen zijn om diverse redenen belangrijk als het gaat om onder andere de bescherming en houdbaarheid van het verpakte product, maar ook met het oog op bijvoorbeeld communicatie en transport. Vaak worden producten zekerheidshalve echter verpakt in een iets te dikke folie, terwijl er genoeg mogelijkheden bestaan om de dikte van die folie te verlagen zonder daarbij concessies te doen aan de kwaliteit en de houdbaarheid van het product’, stelt Ruud.
Toegevoegde waarde bieden tijdens Empack
‘Door het juiste advies kunnen we toegevoegde waarde bieden en een langdurige relatie met onze klanten opbouwen. Wij staan klaar om onze klanten van praktische adviezen te voorzien met betrekking tot hun verpakkingsvraagstukken. Dit kan op locatie of bijvoorbeeld tijdens de Empack beurs waar we als exposant aanwezig zullen zijn. Geïnteresseerden zijn van harte welkom op onze stand ! (I121)’, aldus Dick Kuperus.
Stand I121