opinie |
VerpakkingsManagement |
augustus 03, 2023
Met de uitbreiding van de Single Use Plastic (SUP)-wetgeving die vanaf 1 juli geldt, staan ook supermarkten voor nieuwe uitdagingen. VerpakkingsManagement is benieuwd hoe deze winkels omgaan met de nieuwe regelgeving.
De meeste grootgrutters zijn helaas terughoudend in het geven van een reactie.
Samenvatting reacties supermarkten:
Plus: ‘We zijn nog volop in voorbereiding, daarom is het nog te vroeg om hierover naar buiten te treden.’
Albert Heijn: ‘Op dit moment kunnen we alleen vertellen dat we voorbereid waren op de regelgeving die vanaf 1 juli is ingegaan.’
Stichting Afvalfonds Verpakkingen laat desgevraagd tevens weten ‘helaas weinig zicht te hebben’ op de voorbereidingen die supermarkten treffen naar aanleiding van de nieuwe wet.
Het gebrek aan transparantie creëert onzekerheid over hoe supermarkten zullen omgaan met de nieuwe regelgeving en welke stappen ze zullen nemen om bij te dragen aan de vermindering van plastic afval.