BEDRIJF Sligro Food Group
PLAATS Veghel
FUNCTIE Exclusieve Merken Manager
OPLEIDING Food Innovation met een specialisatie in packaging – HAS Hogeschool ’s-Hertogenbosch
HOBBY’S Wandelen, podcasts luisteren, borrelen en uit eten gaan.
Agenda
- 8u15 Opstarten en mails bijwerken
- 9u00 Wekelijkse meeting met het team
- 10u00 Meeting met designbureau over nieuwe designvoorstellen
- 11u30 Proeverij voor nieuwe producten
- 14u00 Meeting met leverancier over duurzaam verpakken
- 16u00 Artworkprojecten coördineren
- 17u00 Afsluiten en naar huis
Het is leuk om je eigen werk terug te zien
Als Exclusieve Merken Manager bij Sligro Food Group is geen dag hetzelfde. Zelf ben ik gelinkt aan de inkoopunit Vers. Dit betekent dat ik alle Eigen Merk-trajecten binnen de koeling en diepvries coördineer. En dit zijn er nogal wat: Sligro heeft meer dan 60 Eigen Merken! Elk met een eigen positionering en merkuitstraling. Verpakking ontwikkeling is naast brandmanagement een van mijn primaire taken.
10:00 uur
We werken momenteel aan een redesign van één van onze Eigen Merken. Het design bureau heeft hier voorstellen voor gemaakt. Ik ga naar het designbureau toe om bij hen de presentatie te aanschouwen. De designs zijn goed, maar ik zie ook dat we er nog niet zijn. Toch is het fijn om live met de designers te kunnen sparren en meteen samen de next steps te bepalen. Zo houden we de snelheid erin!
11:30 uur
Bij Sligro kijken we continu waar we onze Eigen Merken kunnen verbeteren. Belangrijk onderdeel hiervan is het vernieuwen van het assortiment. Tijdens een proeverij proef ik met een aantal collega’s welke artikelen wellicht in aanmerking komen om opgenomen te worden in ons Eigen Merken-assortiment.
14:00 uur
Duurzaam verpakken is een belangrijk onderwerp, ook bij ons. Een leverancier heeft ons proactief een voorstel gedaan voor het verminderen van verpakkingsmateriaal. Tijdens de meeting gaan we ook in op allerlei praktische aspecten: beïnvloedt de nieuwe verpakking niet de houdbaarheid? Is de emmer stevig genoeg voor horecaklanten? We spreken vervolgstappen af en spreken elkaar binnenkort weer.
16:00 uur
Gemiddeld heb ik ongeveer 50 verpakkingsprojecten lopen. De oorzaken en omvang van projecten variëren: nieuwe artikelen, wetswijzigingen, receptuurwijzigingen of redesigns. Allemaal redenen waardoor artwork aangepast moet worden. Om overzicht te houden binnen deze projecten werken we met een workflow managementsysteem. Hiermee kan ik tijdens lopende verpakkingsprojecten acties uitzetten naar stakeholders, zoals kwaliteitsdienst, designbureau en leverancier. Ook kan ik designbriefings uploaden en artwork en drukproeven controleren.
Artwork controleren is een secuur taakje, ik controleer zowel op technische, inhoudelijke en wettelijke correctheid en denk na over welke informatie het belangrijkste is voor onze klant. Wanneer ik bij een horecazaak ben en ik zie daar producten staan waarvan ikzelf de verpakkingen heb gecoördineerd, voel ik me trots. Vandaar dat ik bij ieder restaurant probeer te zoeken naar Eigen Merkartikelen van Sligro, soms tot lichte irritatie van mijn tafelgenoten.
Maar ik kan er niets aan doen: het is gewoon te leuk om je eigen werk terug te zien