Wijn in uitklapbare verzendverpakking

Vladi Boroday, vierdejaars student Food Packaging & Design aan de HAS, heeft een verzendconcept ontwikkeld voor online bestelde wijn. De zogenoemde Vino Now verpakking maakt het mogelijk om online een gepersonaliseerde wijnverpakking te bestellen, die door de brievenbus past en daarna opgeklapt kan worden tot een achthoekige fles.

De ontvanger kan de wijnverpakking opzetten door op de zijkanten van de verzendverpakking te drukken, waarbij de wijnverpakking binnenin mee vouwt. De wijnverpakking bestaat uit een flexibel en recyclebaar element en vouwt mee tot een achthoekige, soort ronde vorm en behoudt die voor dankzij een sluitmechanisme. Vervolgens kan de consument de wijnverpakking uit de verzendverpakking halen.

‘Omdat deze verpakking door de brievenbus past, ben je er van verzekerd dat de fles altijd aankomt, tenminste… zolang de ontvanger een brievenbus heeft’, zegt Boroday. ‘Verder kan de verpakking kan makkelijk gepersonaliseerd worden met een tekst om een echt persoonlijk cadeau te geven.’
‘De consument reacties zijn heel erg positief en momenteel ben ik aan het kijken hoe ik het concept kan produceren. Verder zijn er nog veel kansen om dit concept door te trekken naar andere productgroepen zoals sterke drank en olie. Ook zijn er mogelijkheden in de B2C en B2B geschenken.’
‘Het is begonnen als een afstudeerproject, maar ik ben zeker van plan om het te vermarkten. Nu nog een partij vinden die mij hierbij kan helpen.’

v.boroday@hotmail.com

 

Reacties

Reactie toevoegen