Waarom Heidelberg CSAT verkocht

De recent gestarte samenwerking met Fujifilm was voor Heidelberg de reden om rotatie-inkjetprinter fabrikant CSAT te verkopen. Dat meldt Heidelberg in een toelichting.

Maandag werd bekend dat Heidelberg met ingang van 1 januari CSAT,  fabrikant van inkjetrotatie-printers voor etiketten en flexibele verpakkingen, aan  Markem-Imaje heeft verkocht. En dat terwijl ’s werelds grootste drukpersenfabrikant CSAT pas in juli 2011 had gekocht, waarbij het aangaf nadrukkelijker de verpakkingsmarkt op te willen. Dat vroeg om uitleg, die Heidelberg op verzoek van de redactie van VerpakkingsManagement nu ook geeft middels een woordvoerder:

‘Heidelbergs aangewezen partners op het vlak van digitaal zijn Ricoh en Fujifilm. Heidelberg is zeer tevreden over de omzetmatige ontwikkeling van de Linoprint C printers (gebouwd door Ricoh) voor handelsdrukwerk en wil in samenwerking met Ricoh dit portfolio verder uitbouwen en ontwikkelen. Daarnaast zorgt de (recent gestarte, red.) samenwerking met Fujifilm dat Heidelberg toegang heeft tot de marktleidende inkjettechnologie van Fujifilm, die zowel voor commercieel als verpakkingsdrukwerk geschikt is. Heidelberg is nu bezig deze inkjettechnologie in eigen machines te integreren om zo nieuwe toepassingen mogelijk te maken, nieuwe markten te betreden en haar digitale aanbod als geheel uit te bouwen. Om die reden heeft Heidelberg besloten het bedrijf CSAT te verkopen.’

www.heidelberg.com

Why Heidelberg sold CSAT

The recent announced cooperation with Fujifilm was for Heidelberg the reason for selling CSAT to Markem-Imaje. With this cooperation Heidelberg has acces to the marketleading inkjet technology of Fujifilm, so the german pressbuilder states. And this technology is suitable for both commercial and M. Berendsen packaging print, so that’s why Heidelberg decided to sell CSAT.

Reacties

Reactie toevoegen