Vodka verleidt consument door te waarschuwen

Vodka verleidt consument door te waarschuwen

Het nieuw Zweeds wodkamerk Alcoholic Vodka vraagt ​​consumenten haar wodka niet te drinken. Deze wat twijfelachtige en ironische campagne is gebaseerd op volledige transparantie. ‘Wij willen de wodka-industrie uitdagen door de ‘waarheid over alcohol te presenteren in al haar marketing en branding.’


Het achteretiket over de vele gevaren van alcohol drinken.

Het ontwerp van de fles speelt in op de gevaren van het drinken van de inhoud, met opvallende afbeeldingen van de menselijke anatomie en meerdere waarschuwingen op de fles, waaronder een halsetiket met de tekst 'Niet drinken'.
De website van het merk waarschuwt consumenten dat het product "duur en slecht voor je is” en vervolgt met de boodschap:
‘Dit product is buitengewoon schadelijk voor uw gezondheid en kan een verscheidenheid aan ernstige ziekten veroorzaken’, meldt de verpakking. ‘Als u het om de een of andere reden moet drinken, drink dan alstublieft verantwoord. Er zijn veel goede alternatieven voor deze gevaarlijke drank. Denk goed na voordat je bestelt.’

Vodka experiment

Johan Pihl en Magnus Jakobsson, twee Zweedse creatieven, zijn de oprichters van het merk. Zij zien Alcoholic Vodka als een experiment om de interesse van de consument te peilen en om erachter te komen hoe ‘eerlijkheid zich verhoudt tot commercie’.
Zij beweren dat het laat zien wat de meeste drankmerken met hun marketingbudgetten proberen te verbergen. ‘De meeste wodkamerken zijn gebaseerd op coole marketing en modieuze evenementen die een luxe levensstijl laten zien.’
‘Zal het design werken? We weten het echt niet. Dit is gewoon onze manier om erachter te komen’
De wodka bevindt zich momenteel in de voorverkoopfase en de eerste batch wordt naar verwachting in maart 2022 verzonden.


Het halsetiket vermeldt 'Niet drinken'

Alcoholic Vodka

Alcoholic Vodka

Warning!

Artikel delen