VerpakkingsManagement compleet vernieuwd!

VerpakkingsManagement compleet vernieuwd!

Vandaag ligt de vernieuwde VerpakkingsManagement in de brievenbus! Hét kennisplatform voor de verpakkende industrie is nu nog uitgebreider, met natuurlijk nieuws uit de markt, maar vanaf vandaag ook met artikelen over design en verpakkingstechnologie.

De nieuwe VerpakkingsManagement is iets kleiner van formaat, maar inhoudelijk veel breder geworden. Dat heeft een reden.

Twee magazines

Decennia lang maakten we als redactie twee magazines. Als eerste Verpakken. Een kwartaal magazine gericht op designers, marketeers en andere merkverantwoordelijken. Een prachtig, exclusief blad. Het betekende echter dat alle design-artikelen in Verpakken werden gepubliceerd en techniek in VerpakkingsManagement. Twintig jaar geleden was dit een uitstekende logische verdeling, maar in deze tijd niet meer.

VerpakkingsManagement compleet vernieuwd!

VerpakkingsManagement: brede titel

Verpakkingsontwikkeling gebeurt nu vaak in multidisciplinaire teams, waarin marketing, design en techniek vanaf het beginstadium samenwerken. Designers hebben behoefte aan informatie over nieuwe technische mogelijkheden en verpakkingstechnologen willen weten wat er in de wereld van verpakkings­design speelt. En beide groepen zijn geïnteresseerd in duurzame verpakkingsontwikkeling. In een wereld waarin de digitalisering de overhand neemt, is het logischer een brede titel op de markt te brengen, aangevuld met actuele online content.

Een nieuw hoofdstuk

De redactie heeft afgelopen zomer gewerkt aan een nieuw magazine met een vertrouwde titel. Dat ging niet zonder slag of stoot. Twee bladen met een verschillend DNA samenvoegen tot een titel met meerwaarde is al een uitdaging, maar een uitstraling vinden die beide groepen aanspreekt, is misschien nog wel lastiger. We hebben onze nek uitgestoken door een dummy te maken en die voor te leggen aan een aantal verpakkingsdesignbureaus. Ze waren erg kritisch en stimuleerden ons om met iets beters te komen. Een van de bureaus, Brum Design in Woerden, heeft voor ons het nieuwe logo ontworpen. We zijn aan een nieuw hoofdstuk begonnen in de lange geschiedenis van VerpakkingsManagement. Design, techniek, duurzaamheid; u vindt het allemaal in het vernieuwde magazine en natuurlijk ook op onze website. Graag horen we wat u ervan vindt. Alleen dan kunnen we beter worden!

Proefexemplaar

U wilt natuurlijk al dit nieuws niet mislopen. Vraag vandaag nog een proefexemplaar aan van het vernieuwde, veelomvattende VerpakkingsManagement vakblad!

Reacties

Het nieuwe magazine ziet er fantastisch uit, complimenten.

Gefeliciteerd met het nieuwe blad! Trots dat wij ons steentje bij hebben kunnen dragen.

Gefeliciteerd met het vernieuwde blad! Het nieuwe formaat geeft goed ruimte aan het design- en marketingelement van verpakken. Het laat ook een fraaie lay-out toe. De ontwikkeling naar één het gehele verpakkingscentrum omvattend blad heb ik eerlijk gezegd al een tijdje zien aankomen. Veel succes!

Reactie toevoegen