Verpakking moet om beleving draaien

De verpakking moet meer om de beleving draaien. Dat is de mening van Jerom van Beuzekom en Joost van Andel van het bedrijf Paxpring. Paxpring, gevestigd in Muiden, is een bureau dat in het gat tussen marketing en techniek is gesprongen. Het doel is om bij elk product een uitpakervaring te creëren door ook een mooie verpakking te maken.

Joost van Andel en Jerom van Beuzekom van Paxpring,  zien in computerfabrikant Apple een voorbeeld van hoe het moet op het gebied van verpakkingen. De ontwerpers bij Apple hebben het voor het zeggen en bepalen hoe de verpakking er uit moet komen te zien. Waar normaal gesproken inkoop, marketing, verkoop en logistiek een compromis zoeken in verpakkingen, speelt bij Apple het design de hoofdrol. Toen Van Andel en Van Beuzekom nog bij verpakkingsmaterialenfabrikant PaperFoam werkten, kwamen zij in aanraking met Apple en de gedachten rond verpakkingen.

Volgens Van Beuzekom hebben ze met de verpakking van de iPod Nano geleerd dat het bij verpakken om details gaat. De verpakking toont aan dat er over nagedacht is omdat meteen duidelijk is hoe het product uit de verpakking moet. Marketeers zien tegenwoordig ook meer in dat de verpakking een belangrijk aspect van de merkbeleving is. Paxpring werkt ook samen met PaperFoam dat verpakkingsmateriaal maakt op basis van aardappelzetmeel. Mede daardoor kan Paxpring merken ook duurzaamheid bieden in de verpakkingen.

Het complete artikel in Verpakken lezen? Neem dan hier een abonnement.

Reacties

Reactie toevoegen