Traditionele wijn in een strak jasje

Vorige week dinsdag werd online een nieuw Nederlands concept gelanceerd: 94Wines.com. 94 Wines biedt wijnen uit Frankrijk in een opvallende fles. Op de site kun je kijken welke wine-ID je hebt, zodoende kom je er binnen twintig seconden achter welke wijn je lekker vindt. Elk nummer staat voor een eigen druivensoort en streek. Volgens de initiatiefnemers van de site zijn de wijnen niet alleen goed, maar ook betaalbaar: de elf wijnen variëren in prijs van € 5,99 tot € 9,99.

De glazen flessen, die worden afgevuld in Zuid-Frankrijk, zijn bedekt met een krimpsleeve. De Jonge: 'Dit bleek een uitstekende oplossing voor ons doel, waarin een egaal metallic effect werd nagestreefd.  Er is een uitvoerige productietest gedaan om de afvullijn in te stellen op minimale beschadiging van de mattering en maximale snelheid van het vullen van de flessen. Elke order wordt in Nederland zorgvuldig samengesteld, want bij elke fles hoort een gepersonaliseerde boodschap van de verzender, die uitgelezen wordt door middel van een QR-code op de fles en de mobiele telefoon van de ontvanger.'

Kleurrecepturen zijn speciaal voor dit project samengesteld, want er was geen kleurenwaaier tegen de wensen opgewassen. Om de flessen bij elkaar een consistente lijn te laten vormen, werd op de kleinste kleurnuances gelet, aldus de initiatiefnemers van 94wines. Om uiteindelijk de kracht van de metallic kleur te behalen kozen de heren er uiteindelijk voor om de sleeves door middel van diepdruk te voorzien van opdruk.

 Lees meer over 94wines in de decemberuitgave van VerpakkingsManagement.

 www.94Wines.com

Reacties

Reactie toevoegen