Terugblik najaarsevent EPN

Terugblik najaarsevent EPN

Op donderdag 14 november was het live najaarsevent van het Effective Packaging Network (EPN). In Utrecht waren ongeveer vijftig professionals in retail, fmcg en verpakkingen aanwezig om te spreken over het inzetten van merk DNA om groei te realiseren. Merken inspireren om meer vanuit eigen overtuiging de wereld in te stappen, dat was het doel. Daarbij werden aanwezigen aangespoord om hun missie en visie waar te maken in de praktijk.

Op de  hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen?

De Belgische Tom Meere van WHY5 Research trapte af met een sessie over het merk Nederland:

  • Welke drijfveren hebben Nederlanders en hoe zie je dat terug in het merk Nederland?
  • Welke combinatie kan er gemaakt worden vanuit merkdenken?

Meere stond uitgebreid stil bij de Nederlandse identiteit, imago en reputatie. Bijzonder element in het verhaal was dat hij aangaf jaloers te zijn op de kracht van het merk Nederland. Nederland kenmerkt zich vooral door in alle vrijheid te kiezen voor vooruitgang. Voor België geldt dat in mindere mate.

Merken tonen hun ware gezicht

Future proof merken laten de wereld hun ware gezicht zien, zo maakte Jempi Moens van Fresh Forward EPN’ers duidelijk aan de hand van diverse cases. Hij onderstreepte het belang van een TRUE merk, dat Transparant, Responsible, Unique en Empathic is. Alleen dan ben je als merk in staat iets voor andere mensen te doen, en om de maatschappij een stukje beter te maken.

Merkwaarden kenbaar van lopende band tot Formule 1

Ook een grote reus als Heineken weet hoe belangrijk het is om medewerkers betrokken te houden bij je merkwaarden. Ramses Dingenouts, Senior Packaging & Identity Design Manager bij Heineken, liet zien hoe het merk medewerkers vanuit alle gelederen in de organisatie op een leuke, speelse wijze weet te overtuigen van de kernwaarden. Zodat ze deze vervolgens moeiteloos door kunnen vertalen in alle merkuitingen, acties en services van het biermerk, uniform in 192 landen wereldwijd.

Artikel delen