Smurfit Kappa Bag-in-Box heeft een nieuwe "SmartLife" service gelanceerd om de houdbaarheid van verpakte wijnen te verbeteren.
Op de hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen?
SmartLife gebruikt een combinatie van afvul prestatie diagnostiek en praktische training om verbetermogelijkheden binnen de supply chain te bepalen die uiteindelijk de houdbaarheid van Bag-in-Box wijnen zullen verlengen, verklaart het bedrijf.
Zuurstofdatabase Smurfit Kappa
Het diagnostische proces biedt klanten de mogelijkheid om het zuurstofniveau van hun product te vergelijken met de zuurstofdatabase van Smurfit Kappa.
Sprekend over de nieuwe dienst, zegt Patrick Vuchot, wetenschappelijk directeur van het verpakkingsbedrijf: ‘Er zijn acht belangrijke parameters en meerdere combinaties hiervan die de houdbaarheid van wijn bepalen gedurende het hele supply chain-proces. Onze SmartLife-service gebruikt deze parameters om te bepalen hoe we kunnen bijdragen aan het verhogen van bag-in-box houdbaarheid, wijnkwaliteit en uiteindelijk verkoop.’
Verbeteren houdbaarheid
Het SmartLife-proces volgt drie belangrijke stappen. De onderneming werkt in eerste instantie samen met de klant om probleemgebieden binnen de supply chain te definiëren en mogelijke oorzaken van onvoldoende houdbaarheid voor bag-in-box wijnen te identificeren, evenals mogelijke verbeteringen. Vervolgens bieden SmartLife-deskundigen een basis- of volledige diagnose van het vulproces om de kritieke punten te bepalen waar de houdbaarheid tegen de laagste kosten kan worden verbeterd.