Rebranding Greetz focust op persoonlijke aandacht

Rebranding Greetz focust op persoonlijke aandacht

Het geven van persoonlijke aandacht krijgt nóg meer betekenis bij Greetz. De nieuwe visuele identiteit, ontwikkeld in samenwerking met strategisch designbureau Wunder, geeft beter weer waar Greetz voor staat: het geven van betekenisvolle aandacht aan familie, geliefden en vrienden.

De vernieuwde merkpositionering vormt de basis van de rebranding waarmee Greetz haar merkwaarden tot leven brengt. Ook worden klanten op het online platform door slimme innovaties nog beter geholpen om relaties te verrijken, met een passende kaart of cadeau.

Rode draad als stijlelement

Een verjaardag, een geboorte of (zomaar) aan iemand denken: met Greetz geef je aandacht aan degene die je liefhebt, zegt het bedrijf. ‘Het leven is een aaneenschakeling van bijzondere momenten en deze filosofie loopt als een rode draad door alle uitingen op het vernieuwde platform van Greetz. Soms letterlijk, want de nieuwe rood-roze draad is een belangrijk nieuw stijlelement.’


De oplettende kijker kan er ook de letter ‘G’ van Greetz in zien.

Aandachtsmerk

Greetz positioneert zich als hét aandachtsmerk van Nederland en de nieuwe visuele identiteit weerspiegelt dit, meent de online cadeauwinkel. ‘We zijn attent en verbindend, creatief en inspirerend. Ook ons nieuwe logo past bij de rebranding als basis voor het geven van persoonlijke aandacht en liefde. De oplettende kijker kan er ook de letter ‘G’ van Greetz in zien. Het kenmerkende kartelrandje van de postzegel is behouden gebleven. Ook komt de positionering als aandachtsmerk tot uitdrukking in de warme kleuren.’

Doel

‘Ons doel is om hét aandachtsmerk van Nederland te zijn. We willen het voortdurend eenvoudiger maken om de perfecte kaart en het perfecte cadeau te vinden, maken, personaliseren en verzenden. Voor elk moment’ vertelt Alwin Snippe, marketing director van Greetz. ‘We leven in een wereld waarin je heel snel een appje kunt sturen om te zeggen dat je aan iemand denkt. Maar jouw aandacht oprecht laten voelen, wordt alleen ervaren als er moeite voor is gedaan. Daar helpt Greetz je graag bij. De betekenisvolle verbinding tussen mensen ziet Greetz als kern van haar merkpositionering.’

Alles in het teken van persoonlijke aandacht

Op het platform, dat als onderdeel van de rebranding in een nieuw jasje zit, staat alles in het teken van het geven van persoonlijke aandacht tijdens de bijzondere momenten in een mensenleven. Greetz biedt de grootste collectie kaarten en cadeaus. Goede zoek- en filterfunctionaliteiten zorgen voor optimale keuzemogelijkheden, waardoor het mogelijk is een kaart of cadeau te personaliseren en deze helemaal past bij de gelegenheid en/of de persoon die je in het zonnetje wil zetten.

Groei

Sinds haar oprichting in 2004 heeft Greetz een snelle groei doorgemaakt. Snippe: ‘De relevantie van ons platform is enorm toegenomen. Wij geloven dat we óók in de komende jaren een betekenisvolle rol kunnen vervullen, door een platform te creëren waar het geven van persoonlijke aandacht centraal staat. Dat wij jouw aandacht mogen overbrengen, vinden we nog altijd heel speciaal.’


Bij de rebranding staat alles in het teken van het geven van persoonlijke aandacht.