Pro Cartons TICCIT programma

Pro Cartons TICCIT programma

Verpakkingsbedrijven in Europa ontwikkelen relaties met de volgende generatie klanten middels het TICCIT-programma (bomen in kartons, kartons in bomen). Het programma is bedoeld om kinderen op de lagere school te leren over de circulaire economie, zonder dat ze het beseffen.

Op de hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen?

Het plan, dat al met meer dan 100.000 kinderen in de Verenigde Staten is gedeeld via de Paperboard Packaging Council, is door Pro Carton, de Europese Vereniging van Karton, naar Europa gehaald. Verpakkingsbedrijven worden aangespoord om mee te doen aan het initiatief om jongeren te ondersteunen in het begrijpen van en kiezen voor duurzame verpakkingen.

Graphic Packaging International startte vorig jaar met het Europese TICCIT-programma met geselecteerde scholen in het Engelse Bristol. De samenwerkingen waren zo succesvol dat ze sindsdien het initiatief hebben uitgerold in al hun Europese kantoren, inclusief in Nederland en Spanje.

Annet de Groot, HR manager bij Graphic Packaging International, zegt: ‘Naast corporate social responsibility is er ook een financiële noodzaak om kinderen te onderwijzen over karton, omdat zij de consumenten of welllicht zelfs de verpakkingsvernieuwers van de toekomst zijn. Het is belangrijk om hen de volledige informatie te verstrekken over hoe wij klimaatverandering aanpakken met duurzame verpakkingen – en hoe ze aan een betere wereld kunnen bouwen door middel van hun keuzes.’

Ieder Europees verpakkingsbedrijf kan deelnemen aan TICCIT. Er zijn in vijf talen – Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans – een aanzienlijk aantal beschikbare middelen kosteloos verkrijgbaar op de website van Pro Carton.

‘Deelnemen is simpel’, aldus Tony Hitchin, algemeen directeur Pro Carton. ‘Download onze TICCIT-gids, neem contact op met lokale basisscholen om een datum vast te leggen en zorg ervoor dat je genoeg jonge boompjes meeneemt voor scholieren om te planten.’

www.procarton.com

Artikel delen