Premium verpakking voor Russische “connoisseurs”

De bijzondere geschenkverpakking voor “Dewar’s White Label” en “Dewar’s 12” valt op in Russische winkelschappen. Bacardi heeft gekozen voor meerdere verpakkingsconcepten om zo de juiste communicatie van haar merk te kunnen garanderen naar de Russische doelgroep, informeert de STI Group, leverancier van de verpakking.

De geschenkdoos heeft een uitgesneden venster dat ervoor zorgt dat consumenten de inhoud kunnen zien – een fles en één of twee glazen. Het idee, concept, ontwerp en productie zijn ontstaan binnen de STI Group.

De “Dewar’s 12” premium brand zit in een geschenkverpakking dat er uitziet als een boek. Het gepreegde logo “loopt” over de donkerblauwe buitenkant van het karton, en de rug van de verpakking is zo gebogen alsof het een echt boek is. De omslag sluit magnetisch. De fles en de glazen zijn vastgezet in een diepgetrokken kartonnen inzetstuk.

De gebogen “D” van de naam Dewar fungeert als het ontwerpelement op de cover van het boek, en krult recht in het uitgesneden venster.

De nieuwe geschenkverpakking voor “Dewar’s White Label” is gericht op een jongere generatie whisky-liefhebbers. Een inlay van golfkarton zorgt ervoor dat de fles en glas op z’n plaats blijft. De verpakking wordt plat aangeleverd en kan in één stap eenvoudig worden opgezet, claimt STI.

www.sti-group.com

Premium packaging for Russian connoisseurs

The extraordinary gift packaging for “Dewar’s White Label” and “Dewar’s 12” attracts attention on Russian store shelves. Bacardi opted for multiple packaging concepts to ensure appropriate communication of its brand to the Russian target audience, informs the STI Group, supplier of packaging.

The gift box has a cut out window that ensures that consumers can see the contents – a bottle and one or two glasses. The idea, conceptualisation, design and production all originated within the STI Group.

The “Dewar’s 12” premium brand comes presented in gift packaging designed to look like a book. The hot embossed logo is especially prominent over the dark blue outer paper of the carton, within the “spine” of the book. The cover closes magnetically. The bottle and glasses are embedded into a deep drawn cardboard insert. The curving “D” from the Dewar name serves as the design element on the book’s cover, and curls right into the cut out window.

The gift packaging designed for “Dewar’s White Label” speaks clearly to a younger generation of whisky aficionados. An inlay of laminated corrugated board holds the bottle and glass in place. The packaging is delivered flat and can be set up in one easy step.

www.sti-group.com

Reacties

Reactie toevoegen