PET-metamorfose zonder hoge investering

PET Power krijgt vaak de vraag hoe een klant zonder hoge investeringen van een bestaande vorm een nieuwe en opvallende verpakking kan maken,. Zo was de Zwitserse fabrikant van kruiden en marinades Stedy op zoek naar een nieuwe en opvallende verpakkingsvorm.

'Wij willen met een bestaande fles- en dopvorm (voorheen klantspecifieke matrijsvormen) iets compleet nieuws presenteren, wat door kleurstelling goed moet opvallen in het schap', zo luidde de vraag.

Stedy valt in Zwitserland op door opvallende en onconventionele producten en verpakkingen, en is een  trendsetter binnen de kruiden- en marinademarkt. De nieuwe marinadeproducten zijn voor Stedy een uitbreiding op het reeds bestaande kruidenassortiment.

In samenwerking met de Teamplast heeft PET-Power de matrijzen overgenomen van de oude gebruiker van deze vormen. Daardoor hoefde Stedy niet te investeren in nieuwe matrijzen. De nieuw ontwikkelde verpakkingsvorm is bovendien voor meerdere klanten beschikbaar, zodat volgens PET Power een win-win situatie ontstaat voor klant en leveranciers. In goed overleg met Stedy is gekozen voor een opvallende kleur sluiting (donkerrose), waardoor de verpakking goed opvalt in het schap.

De opvallende kleursamenstellingen en vormgeving, vormen in combinatie met het etiket een unieke productrange, die tegen relatief lage kosten mogelijk is geworden.

 

www.petpower.nl

Reacties

Reactie toevoegen