Pistachio Dream, een verpakkingsoplossing van de Weense verpakkingsfabrikant Mondi, is geïnspireerd op de inhoud van het doosje: de pistachenoot.
De verpakkingsstructuur en het openingsmechanisme lijken op het product zelf. Ook de kleur van de verpakking verwijst naar de inhoud. De buitenzijde heeft dezelfde lichtbruine kleur als die van de schelp van de noot en de binnenkant is pistachegroen. Door de twee kanten van de doos uit elkaar te trekken, bootst de eindgebruiker het pellen van de pistachenoot uit de schil na. De bakjes die aan de buitenkant ontstaan na het opentrekken van de verpakking, kunnen na het consumeren van de nootjes dienst doen als opvangbakjes voor de lege pistache-doppen.
De golfkartonnen buitenkant van de primaire notenverpakking maakt eenvoudig stapelen in het schap mogelijk, stelt Mondi.
Pistachio Dream, a packaging solution of Mondi in Vienna, Austria, is inspired by the content of the box: the pistachio nut.
The packaging structure and the opening mechanism resemble the product itself. Also the color of the packaging refers to the content. The outside has the same light brown color as the shell of the nut and the inside is pistachio green. By pulling the two sides of the box apart, the end-user mimics the process of peeling off the outer shell of the pistachio. The small compartments that arises after opening the outside, can serve as small bins for the empty pistachio shells after consuming the nuts.
The corrugated outer shell of the primary nuts packaging enables easy stacking on the shelf, says Mondi.