E-commerce consumentenonderzoek Smurfit Kappa

E-commerce consumentenonderzoek Smurfit Kappa

Consumenten maken een statement door meer duurzame verpakkingen van merken te eisen voordat ze online modeaankopen doen. Aldus een consumentenonderzoek geïnitieerd door Smurfit Kappa.

Op de hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen?

Uit het onderzoek, dat werd uitgevoerd bij consumenten in Nederland, Duitsland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk, bleek dat 41% van de internet fashion shoppers sinds het begin van de Covid-19 pandemie milieubewuster is geworden bij het online shoppen van de laatste mode.

Ook bleek dat bijna de helft van de consumenten één keer per maand of vaker online modeartikelen koopt. Dit geeft de groeiende populariteit aan onder zowel vrouwelijke (44%) als mannelijke (43%) shoppers.

Smurfit Kappa: ‘Shoppers ondernemen actie’

Shoppers verklaren dat ze het afgelopen half jaar veel meer rekening hebben gehouden met het feit dat hun aankopen zoveel mogelijk milieubewust moeten zijn.

Het onderzoek wees uit dat:

  • 25% van de fashion klanten online onderzoek heeft gedaan naar een merk om de mate van duurzaamheid te beoordelen.
  • 35% van de modeconsumenten verklaarde dat ze geen online aankoop zouden doen bij een modebedrijf als ze ontdekten dat de verpakking niet milieuvriendelijk was.
  • 23% van de ondervraagden herhaalaankopen hebben gedaan bij een fashion merk op basis van de duurzaamheids-referenties.

E-commerce consumentenonderzoek Smurfit Kappa

E-commerce consumentenonderzoek Smurfit Kappa

Arco Berkenbosch, VP Innovation and Development bij de verpakkingsfabrikant, reageerde op de bevindingen van het onderzoek: ‘Consumenten willen dat online modemerken zich verantwoordelijk gedragen en rekening houden met de maatschappelijke en milieu-effecten van hun bedrijf. Modemerken, en zelfs alle merken, moeten zich aanpassen aan de eisen van de consument op het gebied van duurzaamheid, anders lopen ze het risico om hun klanten te verliezen.’

‘In de vier onderzochte markten is het consumentenvertrouwen en de focus op duurzaamheid consistent, wat de groeiende behoefte van Europese consumenten benadrukt dat merken ook in de huidige economische crisis prioriteit moeten blijven geven aan duurzaamheid en zich moeten blijven inzetten voor het verbeteren van hun praktijken op dat gebied’, vervolgt Berkenbosch.

Duurzame verpakking

Het onderzoek gaf aan dat modeconsumenten eerder de duurzaamheid van verpakkingen beoordelen als een positief effect op de indruk van hun aankoop dan de conventionele marketingtechnieken.

Uitbreiding assortiment

Als antwoord op de voortdurende groei van e-commerce en de verwachtingen van de consument, heeft Smurfit Kappa haar e-commerce duurzame op papier gebaseerde verpakkingen, ontworpen voor de online fashion markt, uitgebreid. De innovatieve ontwerpmechanismen zorgen voor een eenvoudige opening en hersluiting bij retouren. Alle producten zijn mono-materiaal, recyclebaar en biologisch afbreekbaar.

E-commerce consumentenonderzoek Smurfit Kappa

‘We werken samen met onze online fashionklanten om innovatieve duurzame verpakkingsoplossingen te creëren die de juiste pasvorm en vorm hebben voor het artikel, die het product beschermen tijdens het transport, maar die ook een verbinding maken met de consument wanneer het aankomt. Als we het niveau van niet-duurzaam verpakkingsafval willen verminderen, moet iedereen, inclusief merken, consumenten en verpakkings-leveranciers, samenwerken om echte impact te hebben’, concludeert Berkenbosch.

Reacties

Reactie toevoegen