Nieuwsronde: packaging design buitenland | Duaal ontwerp

Nieuwsronde: packaging design buitenland | Duaal ontwerp

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit The Die Line, World Brand Design, Design Week, Behance en BP&O.

Vrolijk ei

Mantiqueira Brasil presenteert een assortiment eieren van scharrelkippen onder de merknaam Happy Eggs. Een merk dat zich volledig richt op de kwaliteit van dierenwelzijn.
De essentie van Happy Eggs is opgewekt, vrij en licht. De vrijheid van de kip komt duidelijk tot uiting in zijn organische en schone vorm. Zijn charisma en spontaniteit komen tot uiting in de glimlach en het karakter dat tot leven komt in verschillende uitingen in taal.
De illustraties en patronen zijn geïnspireerd op poptaal, met veel beweging en energie. Het kleurenpalet heeft levendige en vrolijke tinten die betrekking hebben op elk van de producten in de lijn. En de robuuste, ronde typografie weerspiegelt het charisma van de communicatie.
Bron: Behance


Mantiqueira Brasil presenteert een assortiment eieren van scharrelkippen onder de merknaam Happy Eggs.

Grilltijd met Miller Lite's houtskool

Voor veel mensen vormen een barbecue in de achtertuin en een koud biertje de perfecte combinatie in de zomer. Reden voor Miller Lite om een eigen houtskool op de markt te brengen. "Miller Time" wordt "Griller Time", of andersom.
Het Miller Lite's Beercoal wordt gemaakt van houtskool doordrenkt met Miller Lite-bier. Wanneer geroosterd, verspreidt de unieke houtskool de smaak van Miller Lite in wat je ook grilt door een heerlijk rokerige bierlaag, aldus de bierproducent.
Waar de meeste houtskoolverpakkingen saai ogen, ziet de verpakking van Miller Lite er verfrissend uit. Het merk gebruikte de verpakkingselementen van het lite-bier over de witte zak, met het 'Lite'-logo bovenaan en het bekende logo van het merk eronder. Het enige significante verschil is de geroosterde houtskool die in het midden van het embleem zit en de effecten van het product binnenin benadrukt.
De verpakkingen van 2 kg Miller Lite Beercoal gingen eind vorige maand in de VS in de verkoop en waren snel uitverkocht. Misschien een lucratief idee voor Nederlandse brouwers om een soortgelijk actieproduct op de markt te brengen, nu het WK voetbal pas eind dit jaar plaatsvindt?
Bron: The Die Line


Miller Lite brengt een eigen houtskool op de markt.

Stijlvolle kaarsverpakking

Alejandro Gavancho gaf het kaarsenmerk Lost Saints een nieuw ontwerp met een ambachtelijke uitstraling. De vorige verpakking was visueel aantrekkelijk maar er ontbrak een werkend grafisch systeem dat hielp om het ene product van het andere te onderscheiden. De ontwerper bedacht een verpakking met een soort lont als sluitstuk. Dat geeft de verpakking een sterkere link de kaarsen en creëert een intrigerende unboxing-ervaring.
Aan elk aroma is een kleur toegekend om het gemakkelijker te maken om het ene product van het andere te onderscheiden. Verder creëerde het bureau een uniek logo dat elegantie en klasse uitstraalt, passend bij de naam van het merk. Als detail is een afbeelding gemaakt waarin het isotype wordt uitgestraald door 45 aureoollijnen die niet alleen het licht vertegenwoordigen dat uit de vlam komt, maar ook het totale aantal uren dat elke kaars brandt.
Bron: World Brand Design


Alejandro Gavancho gaf het kaarsenmerk Lost Saints een nieuw ontwerp met een ambachtelijke uitstraling.

Border Biscuits compleet vernieuwd

B&B studio heeft de restyling van Border Biscuits gedaan. Gedurfde kleuren, nieuw logo en nieuw lettertype vervangen de meer traditionele stijl van de vorige branding.
De rebranding, die volgens Border Biscuits de grootste stap in zijn 38-jarige geschiedenis is, valt samen met de lancering van een nieuwe reeks. De designelementen worden uitgerold over alle producten en assortimenten.
Toegankelijkheid en duidelijkheid zijn belangrijke elementen van de rebranding, die volgens de designstudio te zien is in een bijgewerkt, gewaagder logo. B&B voegt eraan toe dat de onderstreepte en ‘verhoogde o’ in het logo is ontworpen om de kwaliteit van het product weer te geven.
Bron: DesignWeek


Oude (links) en nieuwe verpakking van Border.

Duaal ontwerp

Stockholm Design Lab heeft de bierverpakkingen van de Zweedse craft brouwer Omaka ontworpen. De collectie flessen en blikjes bestaat uit een herhaalbare structuur van twee complementaire helften. Hier wordt het centrale merkidee ('omaka' = oneven) ontwikkeld, waarbij grafische helderheid wordt gecombineerd met het veranderlijke en onverwachte dat de bieren van brouwer Hedda Spendrup bezitten.
Het onderste gedeelte bevat moderne kunstvoorstellingen. Gedurfde artistieke expressie ontmoet massaproductie met een praktisch bovengedeelte waar essentiële informatie is geordend in nette tekstregels. Er is een consistente typografisch gebruik dat in harmonieu is met de onbalans en vrijheid van het kunstwerk onderin.
De individuele impact van de afzonderlijke bieren (met namen als 'Mamma', 'Afrodite' en 'A1') is ondergeschikt aan de uitstraling van het volledige assortiment.
Bron: BP&O


Stockholm Design Lab heeft de bierverpakkingen van de Zweedse craft brouwer Omaka ontworpen.