Nieuwsronde: packaging design buitenland

Nieuwsronde: packaging design buitenland

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit Packaing World, The Die Line, World Brand Design, Cmmersart en

Retro-trend Memphis

Diverse merken brengen de levendige kleuren, geometrische vormen en gedurfde patronen terug van de Memphis Design-trend uit de jaren '80. Tristan Le Breton van Packaging World zet de kenmerken op een rij en toont zes voorbeelden.
De Memphis periode is een reactie op de jaren zestig en zeventig waar het modern minimalisme heerste met "less is more". Een groep architecten en industrieel ontwerpers in Milaan, Italië reageerden door precies het tegenovergestelde te doen. Ze noemden zichzelf de Memphis Group en hun stijl bestond uit levendige kleuren en een wirwar van geometrische vormen, strepen en gewaagde patronen.
Bron: Packaging World


Memphis Design-trend uit de jaren '80

Gevleugelde sluiting voor meer grip

Merkeigenaar Olay heeft de Easy Open Lid ontwikkeld waarmee gehandicapte consumenten de Olay-verpakking makkelijker kan openen.
De sluiting is ontworpen om consumenten met verschillende aandoeningen te helpen, zoals slechtziendheid, gewrichtspijn, behendigheidsproblemen en verschillen in ledematen. De sluiting bevat onder andere twee ‘vleugels’ voor het makkelijker beethouden en openen en sluiten, een contrastrijk label en brailletekst met de tekst "gezichtscrème" aan de bovenkant.
Om de Easy Open Lid beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen met een handicap, heeft Olay het ontwerp van de deksel open source gemaakt. Iedereen kan het CAD-bestand van Olay downloaden en de bovenkant in 3D printen of zelfs het ontwerp aanpassen om een ​​bepaalde handicap beter aan te pakken, gratis en zonder licentiebeperkingen.
Bron: The Die Line


De Easy Open Lid van Olay.

Elegant en minimalistisch ontwerp

De Starodorozhsky Fruit and Vegetable Plant, onderdeel van Slutsk Sugar Plant, brengt een modern Wit-Russisch premium sappenmerk op de markt. Het betreffen kwaliteitsdranken van geselecteerde wilde bessen (veenbessen, bosbessen, bosbessen, bosbessen) uit speciale regio’s van Wit-Rusland.
Designbureau AVC heeft de merkpositionering gedaan en daarbij de naam en het verpakkingsontwerp ontwikkeld. Met behulp van een moodboard werd de basis gelegd voor het bouwen van een toekomstige merkstrategie.
De witte kleur van de verpakking met heldere accenten en het logo vertellen over de pure samenstelling en kwaliteit van het product. De elegante letters zijn in overeenstemming met het concept van de nieuwe luxe - natuurlijkheid en minimalisme.
Bron: World Brand Design


AVC ontwierp het design voor Starodorozhsky Fruit and Vegetable.

Van maan naar kaas

Ontwerpbureau Commersart heeft bij het ontwikkelen van het ontwerp voor de Blue Moon kazenlijn een kenmerk van het product benadrukt.
Door hun samenstelling zijn Blue Moon light kazen perfect voor een snelle en gezonde avondsnack. Logisch dat het belangrijkste verpakkingselement van het design de maan is, als symbool van het moment van de dag en tegelijkertijd een herkenbare visuele verwijzing naar de merknaam. Per kaassoort toont het doorkijkvenster van de diepblauwe verpakking een andere gele kleur met verschillende kraters van een hemellichaam.
Bron: Cmmersart


Toepasselijke verpakking voor Blue Moon kaas.

Kunst op blik

Collective Arts Brewing, een brouwerij in Ontario, Canada, combineert het ambacht van het brouwen met de talenten van kunstenaars. Een voorbeeld van de eigenzinnige houding van craft brewers en hun voorkeur voor goed en charmant design.
Pedro Correa's ontwerp voor Origin of Darkness of Collective Arts Brewing zit vol duisternis, humor en aandacht voor detail, waardoor een bierblikje ontstaat dat een goddelijk statement maakt. De labels die Correa ontwierp, brengen de 'oorsprong van de duisternis' aan het licht door middel van subversieve afbeeldingen, graphics en kleuren.
Bron: PrintMag


Pedro Correa ontwierp de nieuwe blikken voor Collective Arts Brewing

Gerelateerd nieuws

Nieuwsronde: packaging design buitenland
donderdag 4 november 2021
Kunst op verpakkingen
dinsdag 4 mei 2021