Nieuwsronde: packaging design buitenland

Nieuwsronde: packaging design buitenland

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit World Brand Design, PackagingNews, Packaging of the World, TheDieLine en Print Magazine.

Efficiënt design


De gestanste sleutelvorm in het design is nestbaar, net als de tegels zelf

'Sands&Spices' is een assortiment Marokkaanse specerijen ontworpen voor papierleverancier Spicers en haar 'Bereber Sand Ultra' etikettenmerk. Het betreft een FSC-gecertificeerd premium gerecycled zelfklevend papier en een design dat efficiënt omgaat met de drukvellen.
Het merk en de verpakking voor 'Sands&Spices' is ontworpen als een limited edition-exemplaar voor de Spicers 'Wine & Gourmet Companion', een bedrijf dat zelfklevende etiketten levert voor wijn, bier, sterke drank en gastronomische voedingsmiddelen.
De Spicers Wine and Gourmet Companion is samen met de Design, Print and Application Guide bedoeld om een ​​beter begrip van de labeltoepassing te vergemakkelijken en om verder onderwijs in effectieve labelprestaties aan te moedigen.
De gestanste sleutelvorm in het design is nestbaar, net als de tegels zelf, waardoor een efficiënte labelproductie ontstaat. De sleutelvorm vermenigvuldigt zich met het brede scala aan exotische kruiden en weelderige specerijen - waarbij elke label zijn eigen onderscheidende geometrische motief en kleurenpalet heeft.
Bron: WorldBrandDesgin


'Sands&Spices' is een assortiment Marokkaanse specerijen ontworpen voor papierleverancier Spicers en haar 'Bereber Sand Ultra' etikettenmerk.

Exclusieve Duvel


WeWantMore ontwierp de limited edition Duvel Distilled fles

Dit jaar viert Brouwerij Duvel Moortgat zijn 150ste verjaardag. Om het jubileumjaar af te trappen ontwierp WeWantMore een limited edition Duvel Distilled fles in de iconische vorm van het Duvel glas. Alle bekende visuele Duvel elementen zoals de witte volle schuimkraag en de typische ronding van het Duvel glas zijn onderdeel van het ontwerp.
Een exclusieve fles met een hemels distillaat gemaakt van Duvel en vervolgens tien jaar gerijpt in eiken sherry- en bourbonvaten gevolgd door een finishing touch in Portugese Moscatel de Setubal-vaten.
WeWantMore kwam met het idee om het iconische Duvel-glas om te keren voor het ontwerp van de fles. Op de voorkant staat 'proeft als de hemel, gedistilleerd op aarde'. Het visuele element van de witte schuimkraag is opgenomen in de flessenhouder en de voet van het glas werd de dop van de fles.
Bron: Packaging of the World

Back to the seventies


Nutty Friends ontworpen door Gustavo Schlindwein en Haydê Carlos

Met designkenmerken die eruitzien alsof ze rechtstreeks uit de jaren 70 komen, is Nutty Friends een pindakaasmerk dat niet bang is om op te vallen. Met lieve, eigenzinnige en energieke illustraties, retro typografie en alle gradiënten waar je ooit van zou kunnen dromen, is Nutty Friends het soort merk waarvan je weet dat het opvalt. Ontworpen door Gustavo Schlindwein en Haydê Carlos, als er iets ontbreekt voor deze verpakking en identity ontwerp, is het geen persoonlijkheid of charme.
Nutty Friends is een pindakaas die een gezonde levensstijl leuk maakt. de woordspeling van de naam was het startpunt voor een levendig visueel universum en de personages waren gebaseerd op een gezonde levensstijl met eten en bewegen. de illustraties en een knipoog naar de esthetiek van de jaren 70 werden verkend in sociale media en verpakkingen van de twee smaken, normaal en knapperig.
Bron: Print Magazine

‘Zacht’ gin-ontwerp


De duurzame, vrouwelijke en natuurlijke stijl weerspiegelt het hoge percentage vrouwelijke gindrinkers.

Denominatie heeft een krachtig en een categorieveranderend merk en verpakkingsidentiteit gecreëerd voor de Tread Softly Gin van Fourth Wave.
Het design wijkt af van de mannelijke blokbranding die geassocieerd wordt met gin en creëert daarmee een ​​'zachte, krachtige aanwezigheid op het schap'. De duurzame, vrouwelijke en natuurlijke stijl weerspiegelt het hoge percentage vrouwelijke gindrinkers en consumenten die bezorgd zijn om de planeet.
Alle elementen van het merk zijn zorgvuldig geselecteerd op basis van de duurzaamheidsreferenties van Tread Softly. Het kleine label is gemaakt van natuurlijk papier en het ontwerp op de achterkant is gezeefdrukt en bevat prachtige illustraties van flora en fauna - die allemaal te zien zijn door het glas en de vloeistof om de natuurlijke boodschap te versterken.
Bron: PackagingNews


Tread Softly Gin van Fourth Wave

Monsterlijk luchtje

Er is niets erger dan een stank die niet weggaat uit je huis. In feite kan een vieze geur alleen al maar angst aanjagen dan iemand met een met bloed bevlekt kostuum die je op Halloween tegenkomt. Met die gedachte heeft JDO voor het geurmerk van S.O.S. een Halloween conceptdesign gemaakt.
Het design is afgeleid van het idee dat huizen niet door geesten maar door een stank doordrenkt kunnen zijn. Het resultaat is dat de fles en doos prachtig zijn uitgevoerd met ingewikkelde en humoristische illustraties.
Bron: The Die Line


Het Halloween design van JDO voor S.O.S. geuren.

Gerelateerd nieuws

Nieuwsronde: packaging design buitenland
donderdag 21 oktober 2021