Nieuwsronde: packaging design buitenland

Nieuwsronde: packaging design buitenland

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit World Brand Design, Packaging of the World, TheDieLine en Print Magazine.

Welkom in de roedel


Marx Design heeft de merkidentiteit en promotiemateriaal ontwikkeld voor Animals Like Us uit Nieuw-Zeeland. Het product moest leuk en gedenkwaardig zijn en interactie en enthousiasme van zowel huisdieren als eigenaren stimuleren. Met een concept van "Welkom in de roedel"; zijn gekke, grijnzende Animals Like Us-hondenpersonage opnieuw bedacht als een 3D-uitvouwbaar pakket dat kan worden gebruikt als voerstation, hondenbox of zelfs een zonnebank voor honden. Terwijl het functioneert als een verpakking voor het product binnenin, transformeert het wanneer het wordt geopend; met plakstrips in de vorm van een hondenoor, eenvoudige illustraties van schattige pootjes en een kwispelende staart die de gele pup tot leven brengt.
Bron: World Brand Design

Protestbier


De trots vooruitstrevende Minocqua Brewing Company maakt bier om COVID-ontkenners te bestrijden. Eigenaar Kirk Bangstad runde voorheen een brouwerij in de kleine gemeenschap van Minocqua, Wisconsin, maar de COVIC-pandemie dwong hem zijn deuren te sluiten en in 2020 over te stappen op de verkoop van gebottled bier. Zijn beslissing om binnen te stoppen kwam voort uit de wens om zijn werknemers en klanten te beschermen van COVID, maar kreeg negatieve reacties uit de republikeinse hoek. De brouwerij-eigenaar liet vervolgens van zich horen door etiketten te ontwerpen met een politieke boodschap, zoals Biden-bier dat wordt beschreven als een "onschuldige en niet bittere" Kolsch, en Bernie Beer als een "liefdevol en democratische socialistische pils".
Bron: The DieLine

Krachtig en positief


Unified Brands heeft het haarstijl merk Dominate voor mannen gerestyled. Het nieuwe perspectief voor mannelijkheid is volgens het ontwerpbureau dynamischer; boeiender en slimmer, empathischer en zelfbewuster. Er is een strategische verschuivingen uitgevoerd van waarbij de mannelijke kracht is omgezet in een positieve uitstraling. Het D8-symbool van Dominate is opnieuw ontworpen om een ​​sterke en dynamische nieuwe wegwijzer voor het merk te worden. Het resultaat is een nieuwe gedurfde en expressieve identiteit en positionering die het merk opnieuw betekenis heeft gegeven.
Bron: Packaging of the World

Zwart wit


El Torrejón is een Spaans familiebedrijf opgericht in 1988 dat het merk El Torrejón op nationaal niveau wil positioneren. BBrand ontwikkelde een nieuwe complete lijn verpakkingen (glazen fles, PET-fles, tetrabrik, kartonnen dozen) en designs voor verschillende toepassingen zoals voertuigen, werkkleding, bedrijfshekken, etc., evenals het ontwerp en de ontwikkeling van de website.
Hiervoor zijn de kenmerkende vormen van koeienhuid gebruikt. Deze grafische oplossing contrasteert met concurrenten op het schap en geeft nieuwe zichtbaarheid aan de producten.
Bron: Package Inspiration

Luxe hamburger


Hamburgerketen Dino wil het stereotype van hamburgers doorbreken en maakt van het heerlijke eten meer een delicatesse en minder iets dat onderweg in de auto wordt geconsumeerd. Au Chon Hin is de ontwerper achter de branding. Met twee primaire kleuren, dynamische typografie en dinosaurusillustraties, is dit niet een alledaagse hamburgertent.
Het logo-ontwerp is strak en beknopt door de Engelse naam van het merk te combineren met de kenmerken van dinosauruspoten. Tal van creatieve illustraties trekken de aandacht van klanten om het unieke karakter van het merk te benadrukken.

Bron: Print Magazine

Artikel delen