Nieuwsronde: packaging design buitenland

Nieuwsronde: packaging design buitenland

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit World Brand Design, Packaging of the World, DieLine en Packaging News.

De verpakking als vriend


Ohmybrand heeft de verpakkingen en een karakter voor Immunolife ontworpen.

Ohmybrand heeft de verpakkingen en een karakter voor Immunolife ontworpen. Het ontwerp is gebaseerd op het idee van een denkbeeldige vriend die sociaal en leergierig is en in staat is om al zijn vrienden te verenigen - probiotica, fruit, bessen, ouders en kinderen. Hij houdt van lekker eten, hij is optimistisch en vrolijk, een actieve avonturier, een jonge onderzoeker – positief, ondeugend, maar met mate. Tegelijkertijd moet hij op gelijke voet met het kind staan. De basis van het ontwerp zijn heldere, sappige tonen die opvallen in het schap. Elke smaak komt overeen met zijn eigen kleur en gezichtsuitdrukkingen van het personage. De infographic op de achterkant van de flesjes bevat alle nodige informatie, gericht op vitamines en samenstelling. Ouders moeten immers ook weten met wie hun kind bevriend is.
Bron: World Brand Design


Elke smaak komt overeen met zijn eigen kleur en gezichtsuitdrukkingen van het personage.

Duurzaam zonder franje


Everist is een nieuw merk dat duurzaamheid gemakkelijker en toegankelijker maakt door zijn bijna afvalvrije producten.

Everist is een nieuw merk dat duurzaamheid gemakkelijker en toegankelijker maakt door zijn bijna afvalvrije producten. Onlangs introduceerde het merk zijn nieuwe Waterless Body Wash Concentrate. De waterloze producten van Everist zijn plantaardig, plasticvrij en verpakt in recyclebare tandpasta-achtige aluminium tubes. Het ontwerp is eenvoudig en minimaal, met een effen witte achtergrond in combinatie met een groot lettertype. Er zijn geen franjes in het ontwerp, en dat is precies het punt.
Bron: The Dieline

Uit de zombiemodus


Robot Food heeft de branding van het food-to-go-assortiment Urban Eat herzien

Robot Food heeft de branding van het food-to-go-assortiment Urban Eat herzien, met als doel de sector te op te schudden met gewaagde nieuwe ontwerpen.
Urban Eat wil het vaak saaie eten in het gangpad opfrissen. Robot Food heeft dit doorgevoerd in het ontwerp. ‘We willen met kleurrijke beelden en de toon of voice mensen uit de zombiemodus halen tijdens de lunch’, zegt Natalie Redford, creatief strateeg van Robot Food.
‘De stedelijke omgeving bevat een rijke mix van stijlen en kleuren, karakters en culturen’, zegt Forster. ‘We probeerden visueel en verbaal te vertalen hoe eclectisch mensen in steden zijn en die levendigheid benutten om Urban Eat te verkopen.’

Bron: Packaging of the world

Clean whisky ontwerp


De Tasmaanse distilleerderij Battery Point lanceert haar allereerste whisky

De Tasmaanse distilleerderij Battery Point lanceert haar allereerste whisky, met een opvallende merkidentiteit en verpakking ontworpen door Denomination. Battery Point Distillery werd in 2018 opgericht door Lloyd en Jan Clark. De Clarks benaderden Denomination omdat ze een opvallend, baanbrekend merk en verpakkingsidentiteit wilden om recht te doen aan hun premium, unieke en handgemaakte whisky, die een beperkte oplage van 170 flessen heeft.
De creatieve benadering concentreert zich op de blauwe ringen die op de eerste vaten van de distilleerderij werden geschilderd.

Het is een heldere, overzichtelijke aanpak die onmiskenbaar Battery Point is en zich onderscheidt van andere whisky merken.

Bron: Packaging Inspiration

Freaks of Nature herlanceert als Over The Spoon

Puddingmerk Freaks of Nature is onlangs opnieuw gelanceerd als Over The Spoon, een zuivelvrij dessertassortiment.
Brandingbureau Robot Food heeft een 'strategische reset' uitgevoerd, met een nieuwe naam, frisse visuele identiteit en speelse verpakkingen.
Door middel van vrolijke kleuren, moderne typografie en een toegankelijke tone of voice, nodigt Over The Spoon consumenten uit in een leuke, kleurrijke zuivelwereld.
Simon Forster, oprichter van Robot Food: ‘Het merk is nu wat je wilt van een dagelijkse traktatie. Het is helder en leuk, maar laat ook smakelijke productfotografie zien, die bij het vorige merk ontbrak, zodat je precies weet wat je krijgt.’

Bron: Packaging News


Puddingmerk Freaks of Nature is onlangs opnieuw gelanceerd als Over The Spoon, een zuivelvrij dessertassortiment.

Gerelateerd nieuws

Nieuwsronde: packaging design buitenland
donderdag 23 september 2021