Nieuwsronde: packaging design buitenland

Nieuwsronde: packaging design buitenland

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit World Brand Design, Packaging of the World, Packaging News en Design Week.

Stralende glimlach


Selwaye Design & Branding Studio heeft Profaligner geholpen zijn identiteit te restylen.

Profaligner maakt medische hulpmiddelen voor het gebit. Het bedrijf gelooft dat iedereen de perfecte glimlach verdient. Hiervoor hebben orthodontische en herstellende behandelingen ontwikkeld.
Selwaye Design & Branding Studio heeft Profaligner geholpen zijn identiteit modern, zelfverzekerd en uniek te maken. Het bureau heeft onder meer een logo ontworpen met behulp van unieke kleurenpaletten om het merk meer zichtbaarheid te geven. De holografische paletten zijn ook terug te vinden op de verpakking. Het logomerk bestaat uit twee cirkels en twee halve cirkels die de glimlach en het gezicht vertegenwoordigen.
Bron: World Brand Design

Verlost van de blinddoek


Het interactieve etiket laat de klant met de wijn communiceren door het etiket te schrapen

M&A Creative Agency laat het woord VENDA tot leven komen met een dubbele interpretatie; in het Portugees betekent het een commerciële actie en een stuk stof om iemands ogen te bedekken. Het etiket van wijnproducent Quinta da Venda laat consumenten naar de middeleeuwen reizen. Het verwijst naar koningen, religieuze orden en hoge heren - de "Casas de Mercê". Het interactieve etiket laat de klant met de wijn communiceren door het etiket te schrapen, zodat de persoon kan zien wat hij ooit niet kon omdat hij geblinddoekt was.
Bron: Packaging of the World

15 verpakkingsdesigns voor water


Het minimalistisch design van Just Water.

Chloe Gordon van The Die Line zet 15 designs van waterverpakkingen op een rij. De verpakking van Just Water valt op door haar eenvoud en minimalistische design. De grote waterdruppel spreekt voor zichzelf - en de duurzaamheid van de verpakking het ontwerp reflecteert de zuiverheid van het product, dat geen schadelijke stoffen zoals micro plastic of zware metalen bevat.
Bron: The Die Line

Mr. Pringles verliest zijn haar


Creatief bureau Jones Knowles Ritchie (JKR) heeft Mr. P. zijn haar laten verliezen.

Mr. P, de besnorde mascotte voor Pringles, heeft zijn eerste make-over in 20 jaar gehad. Dit valt om samen met het 30-jarig jubileum van het Britse snackmerk. De speelse Mr. P krijgt een moderne look, inclusief opvallende nieuwe wenkbrauwen en een mooie nieuwe rode vlinderdas. Mr.P's nieuwe look, ontworpen door creatief bureau Jones Knowles Ritchie (JKR), heeft hem met de restyling zijn haar laten verliezen. Ook de iconische blikken hebben een frisse nieuwe look gekregen.
Bron: PackagingNews

Na 50 jaar een nieuwe look voor Campbell's Soup


Na 50 jaar een nieuw design voor Cambell’s soep.

Turner Duckworth heeft Campbell's Soup voor het eerst in 50 jaar opnieuw ontworpen, met als doel het merk geliefd te maken bij een nieuw publiek. Het werk omvatte een duik in het verleden van het merk met een archivaris en bevat een opnieuw getekend woordmerk op basis van de originele handtekening van oprichter Joseph Campbell. Een opnieuw getekend woordmerk staat centraal in de nieuwe look. Hoewel nog steeds gebaseerd op de handtekening van oprichter Campbell, zijn de letters van het logo ontkoppeld.

Bron: Design Week

Artikel delen