Nieuwsronde: packaging design buitenland – Grieks design

Nieuwsronde: packaging design buitenland – Grieks design

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit WorldBrandDesign, The DieLine, Packaging of the World, Package Inspiration en BP&O.

CO2-neutrale energiereep

Pangaia is niet zomaar een gewoon kledingmerk. Ze beschouwen zichzelf als een wetenschappelijk bedrijf dat de wereld wil redden. Waarbij "pan" staat voor allesomvattend en "Gaia", in de Griekse mythologie, moeder aarde is.
Het bedrijf breidt zijn merkenportfolio uit met de voedingstak Pangaia Health. Met als eerste product de Pangaia Super Super Bar, een wetenschappelijke energiereep die bedoeld is om een ​​minimale impact op de planeet te hebben. De plantaardige en gecertificeerde koolstofneutrale reep is momenteel verkrijgbaar in één smaak - cactusvijg en gojibes - en zit boordevol superfoods en vezels, naast dat het glutenvrij is.
De zilveren verpakking is gemaakt van composteerbaar TIPA en heeft een minimalistisch design. Zeven gekleurde cirkels nemen de linkerkant van de verpakking in beslag, terwijl de rest van het geheel het minimaal houdt en de ingrediënten vermeldt.

Bron: The DieLine


Pangaia Super Super Bar

Ongewoon goed sap

Het verpakkingsontwerp voor Unusually Good Apple van ontwerpbureau Crew Food & Beverage Marketing Partners is geïnspireerd op een bedrijf dat veel goeds doet in de wereld. ‘We vonden het nogal ongebruikelijk’, aldus het ontwerpbureau. ‘We begonnen met het merk een naam te geven: Unusually Good Food Company. Vervolgens hebben we een look en feel ontworpen die bedoeld is om de 'gewone' producten die we in de sapafdeling zien, te verstoren. Unusually Good Apple zijn geupcyclede imperfecte appels, dus dat hebben we in het ontwerp verwerkt. In plaats van echte afbeeldingen van perfect gevormde appels te gebruiken, hebben we gedurfde, speelse, perfect imperfecte appelpersonages gemaakt om ons verhaal te vertellen. Onze appelpersonages zijn opvallend onhandig, misvormd en in alle opzichten geweldig. En het bleef niet bij de appels; ons woordmerk is ook ongebruikelijk. We hebben een aangepast lettertype gemaakt met vreemd gevormde letters die een organische stroom en een grillige persoonlijkheid belichamen.
Bron: WorldBrandDesign


Unusually Good Apple van ontwerpbureau Crew Food & Beverage Marketing Partners

Schildesign

Fruit Stop Cold Pressed Fruit Juice selecteert vers fruit van lokale boerderijen in Thailand. Door het koude extractieproces, gemaakt met een speciale hydraulische koudpers sapmachine, vindt het persen op een lage snelheid plaats. Er zijn geen persbladen die met hoge snelheden warmteontwikkeling en oxidatie veroorzaken. Dit alles om de voordelen van vers fruit te behouden. Vitamine C en enzymen blijven in zijn geheel in het sap.
Wonder machine studio heeft het verpakkingsontwerp gebaseerd op de productie van het fruit. Het bureau meent dat alle koudgeperste vruchten een vergelijkbare schilmethode ondergaan voordat ze worden gegeten. Dit zie je terug in het design.
Bron: Package Inspiration


Fruit Stop Cold Pressed Fruit Juice

Confetti van kleuren

360ME is het eerste "Mood Nutrition" product van Montgomery+Evelyn, een nieuw voedingssupplementbedrijf. In samenwerking met oprichter, Evie Montgomery, ontwikkelde Studio Makgill de positionering, merkwaarden, productarchitectuur en het verpakkingsontwerp. Centraal staan een mooie en eenvoudige kruising van klinische wetenschap en menselijke ervaring. Dit komt tot uiting in de visuele identiteit door middel van een zichtbaar raster, felgekleurde stippen en een neutrale schreefloze tekst.
Op het raster prijkt een confetti van felgekleurde en glanzende stippen op het oppervlak van de verpakking. Er is een vreugde en een opvallende visuele directheid in dienst van het thema mood, maar binnen het raster leidt de aandacht naar de knooppunten van de grafiek.
Bron: BP&O


Montgomery+Evelyn

De spirit van Athene

Olive Era is een Grieks huidverzorgingsbedrijf waarvan de producten Griekse bio-olijfolie als hoofdbestanddeel gebruiken. Het assortiment omvat een breed scala aan producten voor huidbehandeling en haarverzorging, maar ook voor aromatherapie en hotelproducten.
In 2021 opende Olive Era haar eerste fysieke winkel in het stadscentrum van Athene en een winkel en op de internationale luchthaven van Athene.
AGD Studio werd gevraag een ​​serie te ontwerpen te maken die een eerbetoon is aan de stad Athene en haar erfenis. Het ontwerpbureau heeft iconische symbolen en voorwerpen van de stad gebruikt om een ​​reeks illustraties te ontwerpen die de geest van Athene in een eigentijdse stijl weergeven. Er zijn vloeiende lijnen met lichte onvolkomenheden toegepast die lijken op de archeologische vondsten.
Bron: Packaging of the World


Olive Era

Olive Era