Nieuwsronde: packaging design buitenland – Bier steunt Oekraïne

Nieuwsronde: packaging design buitenland – Bier steunt Oekraïne

De redactie van VerpakkingsManagement scant wekelijks buitenlandse verpakkingssites op noviteiten en ontwikkelingen. Deze week vielen ons onderstaande design berichten op uit WorldBrandDesign, The DieLine, Packaging of the World, Package Inspiration en Tuvie.

Lijm design

Gluemasters is een beroemde Amerikaans lijm van topkwaliteit. Na het voltooien van de rebranding voor Gluemasters, gaf de lijmfabrikant Formascope Agency de opdracht om een ​​nieuw merk voor de Europese markt te creëren. De uitdaging was om een ​​merknaam te creëren die in die markt makkelijk uit te spreken is; een merkconcept; en een verpakkingsontwerp dat de kracht van het product en de juiste positionering in de markt onthult. De doelgroep bestaat uit mensen die lijm gebruiken voor huishoudelijke projecten en reparaties, knutselen en voor hun professionele hobby's.
Het concept is gebaseerd op de wet van de fysica, meestal de aantrekkingskracht. Rekening houdend met die kracht is er een merknaam Gravix ontstaan. Het bestaat uit twee woorden (zwaartekracht en fix). Op het labelontwerp staan twee objecten die met elkaar verbonden zijn. Door de vormen te veranderen, kregen we lijmen met verschillende viscositeiten (dun, dik, medium).
De overlappende vormen tonen het percentage vloeibaarheid - hoe ronder hoe natter, hoe wijzer, hoe dichter. Naast lijmen is er een debonder (een lijmverwijderaar) in de productlijn. Op de verpakking scheiden twee objecten van elkaar, wat aangeeft dat de zwaartekracht ‘opgehouden’ is.

Bron: WorldBrandDesign


Gluemasters

Luxe wafels

Zaabawi heeft voor het koekmerk Clicker een opvallend verpakkingsdesign ontwikkeld. Het design toont een exclusieve wafel die niet een gewone wafel is voor elke dag.
Het nieuwe design van het ontwerpbureau versterkt het leuke, heldere, energieke en jonge merk. Het heeft voor elke smaak een bijpassen design ontwikkeld die op een pakkende maar generieke manier ervoor zorgt dat het merk uniek herkenbaar is.
In het verhaal van Clicker staan de wafels centraal en verklaart het verpakkingsontwerp met de verschillende kleur van de wafel de smaak van de variant, zoals cappuccino, bosbes, aardbei en caramel.

Bron: Packaging of the World


Clicker

Van een stoffig naar hip biermerk

Grans bier had zijn aandeel op de jongerenmarkt verloren. Om van het ‘oude mannen bier’ imago af te komen, werkte Grans Beer samen met grafisch designer Chad Drake en creative director van Pakhaus Kjetil Devig aan een ​​verpakking die aansluit bij een jongere doelgroep.
De nieuwe positionering bestaat uit: ‘Een geloofwaardig merk, leuk en een opwindende buitenstaander in de reguliere markt (voor gewoon bier). Het bier is een rebelse "light", die gelijk staat aan de doelgroep; een consument met een ontspannen houding en die zichzelf niet al te serieus neemt.
Verder is het design aangevuld met levendige illustraties gebaseerd op de popcultuur. ‘We wilden weg van de ernst van mainstream bier, terwijl je tegelijkertijd een sterke persoonlijkheid wil neerzetten.’

Bron: The DieLine


Grans bier

Design paasei in elegante huls

Bemand heeft een unieke verpakking bedacht die het Signature-ei van Chocolatier Julien Dechenaud nog mooier maakt. De chef zet zich al enkele jaren in om plastic in alle verpakkingen te verminderen, hij geeft er de voorkeur aan om op cellulose gebaseerde materialen te gebruiken om gewone plastic films te vervangen. Deze verpakking is 100% duurzaam, hij is volledig gemaakt van papier. De unieke structuur maakt het mogelijk om de delicate inhoud te beschermen, zodra de gebruiker het opent, verandert het in een elegante ondersteuning die het paasei benadrukt.

Bron: Tuvie


Julien Dechenaud Chocolatier

Genys Heroes

Helden bier

Het Genys Heroes bier is een samenwerkingsproject om de strijd voor vrijheid van Oekraïne te ondersteunen. Met deze actie wordt geld ingezameld en gedoneerd voor Oekraïne. Het maakt onderdeel uit van de #BREWFORUKRAINE-beweging, waar ook de Nederlandse brouwerij De Man aan mee doet.
Bold Brands Agency, Genys Brewing Co., Printela (drukkerij) en ingrediëntenleveranciers Savas Alus & Alhopas vereendigden zich om dit goedendoelenproject te creëren.
Het ontwerp is minimalistisch en clean. De vogels zijn het symbool van vrijheid. Bold Brands Agency heeft het kleurenschema van de vlag van Oekraïne gekozen voor betere communicatie.
De bevolking van Oekraïne zijn de helden van de wereld van vandaag, daarom is de productnaam Heroes!

Bron: Package Inspiration


Genys Heroes bier

Genys Heroes

Gerelateerd nieuws