Nieuwe identiteit voor SPA door WeWantMore

Nieuwe identiteit voor SPA door WeWantMore

SPA heeft een nieuwe merkgedachte: ‘Beter Drinken. Beter Leven’. Dit was het startpunt voor designstudio WeWantMore om een nieuwe merkidentiteit, flesontwerp, packaging design en visuele communicatiestijl te ontwikkelen voor het watermerk.



The drop

Vanuit de nieuwe strategische merkgedachte ‘Beter Drinken. Beter Leven’ introduceerde WeWantMore ‘the drop’ als visueel concept en rode draad door de rebranding. De druppel wordt zo het centrale en herkenbare element van het vernieuwde SPA. Van het ontwerp van de fles, label design tot communicatie.

Uitrol

‘WeWantMore vertaalde niet alleen de link tussen puurheid en SPA naar een krachtig visueel concept, maar slaagde er ook in dit op een uitzonderlijk hoog niveau uit te rollen voor het gehele merk en productportfolio. De studio heel vroeg inschakelen in het proces heeft zeker bijgedragen tot het succes van de rebranding.’ zegt Melanie Decelle, Marketing Director bij Spadel.



Merkbelofte

‘Een rebranding van zo’n Belgisch icoon was zeker geen vanzelfsprekendheid, maar het geloof van het SPA-team, gedreven door een sterke merkbelofte, heeft het project vleugels gegeven. Het resultaat is een merk dat één pure taal spreekt over alle dragers: van campagne tot de fles in het winkelrek’, aldus Sebastien Greffe, Creative Director bij WeWantMore.

Hele productportfolio

Met de druppel als centrale element kreeg het hele productportfolio van SPA een nieuw design. Zo komt nu ook in de ‘all natural’ limonades SPA Fruit en de natuurlijke mineraalwaters met een vleugje smaak het nieuwe merk tot uiting. Daarbij kregen niet enkel de labels, maar ook de PET-flessen een nieuw design. Het ontwerp van het nieuwe label integreert de druppelvorm en blijft trouw aan de historie van SPA dankzij de illustratiestijl. De productie van het artwork was in handen van Quatre Mains.

Artikel delen