Netto-omzet van Tetra Pak naar 11,16 miljard euro

Tetra Pak behaalde een netto-omzet van 11,16 miljard euro in 2012. Dat is 4,3 procent hoger dan het voorgaande jaar. Het bedrijfsonderdeel Packaging Solutions behaalde in 2012 een netto-omzet van 9,87 miljard euro - een stijging van 4,2 procent ten opzichte van 2011 - als gevolg van sterke groei in Zuid-, Midden- en Zuidoost-Azië, Midden- en Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Oost-Europa, het Midden-Oosten en Sub-Sahara Afrika.

 

De omzet van de bedrijfsdivisie Processing Solutions steeg afgelopen jaar met bijna 5,2 procent (onder vergelijkbare voorwaarden) tot 1,29 miljard euro en vertoonde solide groei in Noord-Europa, Zuid- en Zuidoost-Azië, Midden- en Zuid-Amerika en Sub-Sahara Afrika.

 

Dennis Jönsson, CEO van Tetra Pak, licht toe: ‘Het is economisch nog steeds zwaar. Met name in onze snelst groeiende economieën China en Brazilië is de groei lager dan voorheen. Het afgelopen jaar hebben we enkele moeilijke beslissingen moeten nemen zodat we kunnen blijven investeren in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en faciliteiten die toekomstige groei voor onze klanten, retailers en leveranciers mogelijk maakt.’

Tetra Pak net sales reach €11.16 billion in 2012

Tetra Pak, today announced net sales of €11.16 billion in 2012 - up 4.3 percent from 2011 in comparable terms.

The company’s Packaging Solutions businesses achieved net sales of €9.87 for the year, 4.2 percent higher (comparable terms) than in 2011, with solid growth in South & Southeast Asia, Central & South America, North America, East Europe and Central Asia, and double digit growth in the Middle East and Sub-Sahara Africa.

Sales from Processing Solutions reached €1.29 billion, growing 5.2% year on year (comparable terms), with double-digit growth in North Europe, South & Southeast Asia, Central & South America and Sub-Sahara Africa.

“The economic situation is still tough, with growth slower than before, particularly in China and Brazil, our fastest growing economies. We’ve had to make some tough decisions over the past year to enable us to continue to invest in the development of new products, services and facilities that will enable our customers, retailers and suppliers to thrive in the years to come,” said Tetra Pak President and CEO Dennis Jönsson.

“We remain focused on providing our customers with the right products at the right price to meet the constantly changing needs of the market place,” said Jönsson.

Tags (taxonomy): 

Reacties

Reactie toevoegen