Nederlandse retailers innovatief: 12 awards

Nederlandse retailers innovatief: 12 awards

Nederlandse retailers bevinden zich met 12 onderscheidingen in de absolute top onder de winnaars van PLMA’s internationale "Salute to Excellence" Awards 2019. De PLMA Awards worden jaarlijks uitgereikt aan innovatieve en kwalitatieve huismerkproducten, zowel voor food als voor non-foodproducten.

SPAR ontving met vier Awards de meeste prijzen in Nederland. Albert Heijn won twee Awards, terwijl Kruidvat, Plus Retail en Trekpleister elk één Award wonnen. Daarnaast ontving de Duitse retailer Lidl drie Awards voor in Nederland verkochte producten.

"Mijn felicitaties gaan uit naar de winnende retailers", zei PLMA president Brian Sharoff, "evenals naar alle andere retailers die aan het Awards programma hebben deelgenomen. Al langere tijd horen we de klacht dat huismerken slechts een kopie van A-merken zouden zijn. Deze onderscheidingen tonen duidelijk aan dat huismerken nu leidend zijn in de detailhandel en dat zij consumenten de geweldige producten bieden die ze zoeken."

De winnaars van de internationale "Salute to Excellence" Awards benadrukken de kwaliteit en innovatie van de detailhandel in Nederland.

• SPAR won Awards voor zijn Spar Natural Framboos Fruitspread, Spar Natural Biologische Cashewnoten & Vijgen Reep, Spar Natural Biologische Fairtrade Extra Donkere Chocolade en voor Spar Natural Glutenvrije MiniRicecakes met Rozemarijn;

• Lidl heeft gewonnen met Delicieux Veggie Cups, My Best Veggie Vegetarische Oosterse Schijf en Lidl Greenbags;

• Albert Heijn ontving Awards voor Vrij van Gluten Kaaskoekjes en AH Knapperige Groente Chips;

• Plus Retail heeft gewonnen met Plus Espresso Azzuro Cafeïnevrije Koffiecups;

• Trekpleister ontving een Award voor zijn Baby Wattenstaafjes.

In totaal werden Awards uitgereikt aan 36 retailers uit 13 landen. Meer dan 500 food- en non-foodproducten van 88 retailers uit 23 landen werden voor Awards in overweging genomen. Alle bekroonde producten werden geselecteerd door panels van juryleden, bestaande uit experts uit de bedrijfstak, waaronder chef koks, voormalige retailers, academici, voedingsdeskundigen, journalisten en verpakkingsspecialisten. Alle genomineerde producten werden het afgelopen jaar geïntroduceerd door supermarkten, hypermarkten, drogisterijen en speciaalzaken in heel Europa.

PLMA’s internationale "Salute to Excellence" Awards programma omvatte ook huismerkwijnen. Bijna 350 wijnen in 25 categorieën werden beoordeeld en 26 retailers uit 10 landen werden geëerd voor Beste Kwaliteit of Beste Prijs/Kwaliteit verhouding. Nederlandse retailers ontvingen negen Awards voor hun wijnen. Albert Heijn had vijf winnende wijnen, HEMA had er twee en Hoogvliet en Plus Retail ontvingen er elk één.

De internationale "Salute to Excellence" Awards van PLMA worden sinds 2014 uitgereikt. Ga voor een overzicht van alle winnaars naar www.plmasalute.com.

Artikel delen