Nederlands verpakkingsdesign voor Colombiaans fruitmerk

Nederlands verpakkingsdesign voor Colombiaans fruitmerk

‘Wat een onwijs gave klus is dit weer!’, zegt Thirza Peppelenbos over de ontwerpopdracht van het Colombiaanse fruitmerk Jabulani. De grafisch ontwerpster uit Alkmaar heeft hiervoor de volledige merkidentiteit ontworpen en het verpakkingsdesign gedaan.

In de briefing kreeg Peppelenbos drie kernwoorden mee: kleurrijk, gezond en speels. Hierop heeft zij ingespeeld door gebruik van felle kleuren die mooi in contrast staan met de fruitsoorten. ‘De kleuren vormen de basis van het ontwerp en zorgen straks voor de aantrekkingskracht in de schappen’, aldus Thirza Peppelenbos. ‘Het verse fruit, dat speels over de verpakkingen is verspreid, tezamen met het lettertype maken Jabulani hét gevriesdroogde fruit dat je simpelweg wilt pakken.’


Nederlands verpakkingsdesign voor Colombiaans fruitmerk

Gevriesdroogd fruit

Jabulani is producent van funky, crunchy gevriesdroogd fruit dat geoogst wordt bij lokale boeren in Colombia. Vervolgens wordt het fruit in Colombia bij een klein familiebedrijf gevriesdroogd. Jabulani zorgt op die manier voor goede kwaliteit fruit en ze helpen de locals in Colombia aan werk. ‘Wij in Nederland mogen er lekker van genieten!’, zegt Peppelenbos.

Verpakkingsdesign én merkidentiteit

‘De opdracht is via een omweg bij mij gekomen en ik ben zo dankbaar’, zegt Peppelenbos ‘Machinebouwer Jasa Packaging Solutions heeft mij aanbevolen bij de producent van Jabulani en er was meteen een klik. We werken prettig samen en voor het vervolg van de opdracht ga ik met plezier naar Colombia om de sfeer te voelen.’
‘Het is ook erg leuk om de merkidentiteit én het verpakkingsdesign te doen. Zeker als het zo'n leuk verhaal betreft. Ik ben erg blij met het resultaat en zie dit fantastische product al in de schappen staan. Nog even wachten, de verwachting is dat het begin zomer 2021 in de schappen ligt.’


Nederlands verpakkingsdesign voor Colombiaans fruitmerk www.thirzapeppelenbos.nl

Artikel delen