Metamorfose voor Grolsch verpakkingen

Grolsch heeft haar bier wereldwijd in een nieuw jasje gestoken. Het biermerk heeft haar verpakkingen vernieuwd om een consistente en opvallende verpakkingslijn te creëren, waarbij het draait om smaak en verfrissing.

Zo zal Grolsch wereldwijd hetzelfde vernieuwde label gaan voeren en krijgen de omverpakkingen een groene achtergrond met rode accenten, waarin de karakteristieke G herkenbaar naar voren komt. Vanaf week 10 zijn alle nieuwe verpakkingen in het winkelschap te vinden.
‘We wilden het lekkere en verfrissende karakter van ons bier nog meer laten terugkomen in de nieuwe verpakkingen van onze producten’, zegt Jan Nales, marketing directeur bij Grolsch. ‘Ook hadden we als doel zoveel mogelijk consistentie aan te brengen om de herkenning bij consumenten te vergroten en nog beter op te vallen in het drukke bierschap. Om die reden hebben we dan ook een opvallende verpakkingslijn neergezet waarbij het draait om smaak, verfrissing en eenheid.’
De nieuwe verpakkingen hebben betrekking op de labels van de Grolsch Beugel, de Grolsch 33cl en 25 cl fles, het Grolsch blik en alle eenmalige omverpakkingen. De kratten en de vorm van de flessen zijn recent al geïnnoveerd en blijven ongewijzigd.

Grolsch blik
Het Grolsch blik heeft qua uiterlijk de grootste metamorfose ondergaan, waarbij het zilver heeft plaatsgemaakt voor een groene kleur om consistentie in de verpakkingslijn te creëren. Om de kwaliteit en smaak van Grolsch bier te garanderen is het blik uitgerust met een smaakbeschermende folie. Verder is het blik voorzien van een grote opening voor extra drinkgemak en een koelmeter. 
Het internationale branding & packaging design bureau, Cartils, is verantwoordelijk voor de nieuwe verpakkingen. Cartils spreekt in een toelichting over een streven naar consistentie in de verpakkingslijn met respect voor het verleden.

www.grolsch.nl

New packaging design Grolsch

From week 10 on beerdrinkers find the brand Grolsch in a package with a new design on the shelf. Worldwide Grolsch will be recognisable by te same new label. The secondary packaging has a green background with red accents with an important role for the characteristic G of the brand. Besides that the Grolsch beercan has a new look where the silver colour has been changed into green.

Reacties

Reactie toevoegen