Meer merkwaarde door smart packaging

Meer merkwaarde door smart packaging

De technologie is er, de toepassingen ook. Maar volgens Mike Armstrong, Francesco Fazio, Daniel Herrmann en Carli Hetland van Deloitte Insights moeten producenten nog stappen zetten met smart packaging. Het AIPIA-congres op 18 en 19 november in Amsterdam biedt de nieuwste inzichten en cases.

Tussen de vijf en tien biljoen dollar (een miljoen keer een miljoen) aan verbruiksgoederen wordt wereldwijd jaarlijks verkocht en de overgrote meerderheid ervan wordt op de één of andere manier verpakt, waardoor een verpakkingsmarkt van 24 miljard dollar (2016) wordt gegenereerd, volgens gegevens van Markets & Markets in 2018. En toch blijft het verpakken van secundair belang voor veel fabrikanten, merken en retailers. Terwijl verpakkingen met verbeterde functionaliteit, door middel van nieuwe technologieën, nieuwe materialen en doordacht design een enorm potentieel hebben, niet alleen om waarde te creëren, maar ook om traditionele bedrijfsmodellen te doorbreken.

De technologie is er, de toepassingen vereisen nog inspanningen van producenten en merkeigenaren. Op het AIPIA-congres komen alle facetten van smart en intelligent packaging aan bod.

Lees het complete artikel in Thema's

Artikel delen