Marc van den Maagdenberg, event director NLPE

ManagementMedia organiseert volgend jaar maart het NL Packaging Design & Creation Event, een spin-off van de reeds bekende NL Packaging Awards. Voor de organisatie van het event heeft men voormalig Event Director van o.a. Empack en Packaging Innovations, Marc van den Maagdenberg van Brand-Marc aangetrokken. Hij geeft antwoord op enkele prangende vragen…

Vanwaar de stap om een eigen verpakkingsevent te gaan organiseren?
De stap is een logische wanneer je een opsomming maakt van de actuele feiten; ManagementMedia is al ruim 30 jaar de toonaangevende mediapartij in deze sector, men organiseert sinds enkele jaren de zeer succesvolle NL Packaging Awards en heeft qua eventorganisator inmiddels een gevestigde naam opgebouwd in de grafische sector en de horeca. Dit in combinatie met het feit dat er geen vergelijkbaar event volgend jaar op de kalender staat en de vraag vanuit de markt om vernieuwing en een jaarlijks event rond verpakkingsdesign, creation en marketing heeft ons besloten deze stap te zetten.

Hoe is het idee ontvangen?
Uiteraard zijn we niet over 1 nacht ijs gegaan, we hebben diverse toonaangevende partijen gesproken en die input hebben we gebruikt om een kansberekening te maken en om het event richting te geven. Dit in combinatie met de enorme kennis die ManagementMedia in huis heeft maakte dat het event zeer warm is onthaald.
Deze doelgroep staat open voor nieuwe initiatieven en heeft het volste vertrouwen in ons, niet voor niets is 40% al gereserveerd. Dit ondanks het feit dat we kritisch kijken naar welke partners we er bij willen hebben omdat vervuiling van het aanbod killing is voor het succes van het event.  We gaan niet voor kwantiteit maar voor kwaliteit!

Welke richting gaat het conferentieprogramma op?
Het zal niemand verbazen dat hier is gekozen voor een marketingbenadering van verpakken en verleiden op het schap. Het programma loopt van Shoppermarketing tot Neuropsychologie. Op het event draait alles om netwerken, inspiratie en kennis. Met zorg worden de sprekers geselecteerd waarbij natuurlijk ook over de grenzen van het vak gekeken wordt. Zo spreken de van televisie bekende hoogleraren neuropsychologie Eric Scherder en Victor Lamme. Andere sprekers zijn Arie Barendregt (Marketingmissers), Ariane van Mancius (Millenialmarketing) en trendwatcher Christine Boland. Ook kun je presentaties over intelligente verpakkingen, shoppermarketing en circulair verpakken verwachten. Het complete programma wordt in november bekend gemaakt.
Een belangrijk onderdeel van het NL Packaging Event is het Shopper Marketing Congres van Marketing Tribune. De samenwerking met Marketing Tribune draagt bij om onze doelgroep buiten de verpakkingswereld warm te krijgen om naar het NL Packaging Event te komen.

Hoe denk je de doelgroep zo ver te krijgen om het event te komen bezoeken?
De combinatie van een ijzersterk en gevarieerd conferentieprogramma, het Shoppermarketing congress en het aanbod van innovatieve, oplossingsgericht denkende partners, maakt het een niet te missen event. Het is nieuw, vernieuwend en bruisend zoals de NL Packaging Awards jaarlijks bewijzen. De nominaties voor de 2019 Awards worden tijdens het event bekend gemaakt en zijn dan uiteraard ook aanwezig. We hebben met onze eigen titels Verpakkingsmanagement en Verpakken Magazine de 2 toonaangevende media in huis, de samenwerking met Marketing Tribune zorgt voor de juiste partner in die kant van de markt. Ontzorgen van de partners en bezoekers is een laatste stap… De Rijtuigenloods ligt naast het Centraal Station van Amersfoort en is ook prima met de auto bereikbaar, bovendien zijn er ruim voldoende gratis parkeerplaatsen voorhanden. Entree is gratis wanneer je in de doelgroep past, catering volledig verzorgt.

Het NL Packaging Event vindt plaats op dinsdag 19 en woensdag 20 maart 2019 in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Is uw interesse voor deelname als partner gewekt? Neem dan contact op met Han Geels of Jolanda de graaf. Inschrijven als bezoeker kan vanaf half november via www.nlpackagingevent.nl

Jolanda de Graaf:   035 – 625 61 73 of jolanda.de.graaf@managementmedia.nl
Han Geels:    035 – 625 61 84 of han.geels@managementmedia.nl

 

Reacties

Reactie toevoegen