Lockdown coffee actie steunt horeca

Lockdown coffee actie steunt horeca

Met het initiatief genaamd ‘Lockdown Coffee Actie’, willen de koffieleveranciers Tribes Coffee, Manetti en Redbeans de horeca een handje helpen. Met een speciaal ontwikkelde koffiemelange richten zij zich tot iedereen die de horeca een hart onder de riem wil steken: ‘Bestel de Lockdown Coffee en wij doneren 5 euro per koffieproduct aan je favoriete bar, restaurant, café of hotel.’

Het zijn moeilijke tijden voor de horeca. Alle horeca hebben de deuren moeten sluiten. Met behulp van creatieve initiatieven proberen de horecaondernemers het hoofd boven water te houden. Toch blijft de toekomst voor vele horecaondernemers onvoorspelbaar. Dit geldt ook voor vele klanten van de initiatiefnemers. Tribes Coffee, Manetti en Redbeans voelden zich geroepen om een steentje bij te dragen. Daarom staken zij de koppen bij elkaar en hebben samen de Lockdown Coffee Actie opgezet.
‘Mede dankzij de samenwerking van doosjesleverancier Hassink uit Haaksbergen was de koffie snel verkrijgbaar’, zegt Jan Peter Beekman, directeur Tribes. De marketing afdeling van Tribes zorgde zelf voor het grafische ontwerp.

Webshop

Paul Manetti: ( Manetti) ‘Via de webshop www.lockdowncoffee.nl kan de consument de Lockdown Coffee bestellen. Deze is verkrijgbaar in capsules voor je Nespresso machine en verkrijgbaar in espressobonen. Per gekochte zak bonen of doos capsules doneren wij 5 euro. En de consument beslist welke horecagelegenheid de donatie zal ontvangen.’ Bekende horecaondernemers en chefs fungeren als ambassadeurs. Zij staan achter deze actie en zij proberen hun personeel en omgeving te activeren en enthousiasmeren om de actie te verspreiden. 

Verkoopprijs

Peter van der Linden: ( Redbeans) ‘Bijna de helft van de verkoopprijs gaat naar de favoriete horecagelegenheid van de consument. Wij verdienen hier niets aan. Maar samen met ons brede netwerk streven we naar een hoger doel. De horeca kan alle hulp goed gebruiken.’
Horecagelegenheden hoeven zich niet in te schrijven, de consumenten zijn tijdens het indienen van een bestelling vrij om elke horecagelegenheid op te geven voor een donatie. ‘En wij zorgen voor de rest,’ vertelt Jan Peter Beekman ( Tribes Coffee). ‘De  Lockdown Coffee Actie betekent lekkere koffie voor de consument en huisgenoten, en steun en aandacht voor de horeca.’

www.lockdowncoffee.nl

Tags: 
Artikel delen