LinkedIn Nieuwsronde week 41

LinkedIn Nieuwsronde week 41

LinkedIn is een bron van nieuws dat rechtstreeks van professionals en bedrijven komt. VerpakkingsManagement selecteert interessante bijdragen met een rechtstreekse link. Een nieuwsronde van een ‘wolf in schaapskleren’ tot een bekroond project in Marokko.


LinkedIn Nieuwsronde

‘Wolf in schaapskleren’

‘Drankkartons worden verkocht als milieuvriendelijk, maar zijn dat niet. Ze scoren zelfs slechter dan plastic flesjes. Het is een wolf in schaapskleren.’ Deze tekst is te vinden in een post van Zwerfinator Dirk Groot op LinkedIn.


‘Slimme’ vacuümverpakking

Verpakking van de maand

Deze thermogevormde en gevacumeerde verpakking wordt gecombineerd met een EasyPeelPoint om het openen voor de consument nog gemakkelijker te maken. Voor Sealpac is het de verpakking van de maand. ‘Deze slimme vacuümverpakking vermindert ook voedselverspilling door een langere houdbaarheid en neemt minder ruimte in beslag tijdens transport, in de winkel en thuis.’
Meer verpakkingsideeën: https://lnkd.in/gNYg5py9


LinkedIn Nieuwsronde

Packadore op Dutch design Week

Packadore is te zien op de Dutch Design Week 2021. Packadore is een collectief van gelijkgestemde experts die de milieu-impact van verpakkingen willen verminderen. ‘Wij zetten ons in voor de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Wij geloven in het ontwerpen van meer verleidelijke verpakkingsoplossingen door waarde toe te voegen aan merken en daardoor de prestaties te verhogen. Samen kunnen we nieuwe commerciële kansen creëren voor investeringen in duurzaamheid. De combinatie van duurzame en wenselijke verpakkingen noemen we temptainability’, schrijft Erwin van Limpt in zijn post.

Packadore Collectives exposeert op Dutch Design Week 2021 als onderdeel van Rethinking Plastics op Yksi Expo.



MOSSUP-project bekroond

“Yes! We hebben zojuist The Sustainability Awards gewonnen - best practice categorie, van Packaging Europe! Ons MOSSUP-project ontving deze prestigieuze prijs, door zijn transformationele werk in een ontwikkelingsland’, schrijft Willemijn Peeters op LinkedIn.

‘Het MOSSUP-project is opgezet om de steeds toenemende plasticvervuiling in Marokko door plastic voor eenmalig gebruik tegen te gaan. We hebben 2 pilots uitgevoerd bij grote supermarktketens. Ten eerste de invoering van een statiegeldregeling voor PET-flessen. En ten tweede, een herbruikbaar voedselcontainersysteem aan de delicatessenbalies, waardoor mogelijk honderden tonnen plastic verpakkingen per jaar worden bespaard.’



Deksels 100% recyclebaar

Maarten Florizoone van Metsä Board vestigt op LinkedIn de aandacht op 100% recyclebare kartonnen deksels voor afhaalbekers, die stevig op hun positie zijn te klikken. De koolstofvoetafdruk meer dan 50% lager dan van een plastic deksel