KIEM: Ontspruitende concepten

Recent afgestudeerd en gelijk de stap maken naar een eigen creatief adviesbureau. Dat is de stap die Timo Huipen en Désirée Versteeg hebben gemaakt na hun opleiding Food & Packaging Innovation. Zij starten met KIEM conceptlab, een bureau dat als spin in het web de verschillende werelden van marketing, innovatie en productie met elkaar verweeft en samen bouwt aan een duurzamere wereld.

‘Wat KIEM anders maakt dan andere bureaus is de unieke combinatie van de verschillende achtergronden van mij en Timo’, zegt Désirée Versteeg. ‘Ik heb als ontwerpend meubelmaker een oog voor functionaliteit en detail. Dit is een kwaliteit die naar voren komt in het visualiseren en verkoopbaar maken van een concept. Met een achtergrond in Ecology & Wildlife is Timo altijd kritisch als het gaat over duurzaamheid. Want wanneer is een concept echt duurzaam en wanneer lijkt het alleen maar zo? Dat zijn de vraagstukken waar hij zich over buigt.’

Combinatie
De combinatie van deze achtergronden zorgen voor een creatieve, maar kritische en functionele kijk op verpakkingen en duurzaamheid, aldus het duo. Zij kunnen advies geven, verpakkingen ontwikkelen, meedenken over duurzaamheidsvraagstukken en dit geheel aantrekkelijk presenteren in 3D-visualisaties en werkende mock-ups.

www.kiemconceptlab.com

Meer artikelen

recent new image
Internationale...

De vakbeurs K 2025, die onlangs werd...

Lees meer
recent new image
Peter Veltman ontwikkelt...

Wie Peter Veltman spreekt, hoort een...

Lees meer
recent new image
Shoppermarketeer Art...

Met de nieuwe rubriek InZicht deelt Art...

Lees meer
recent new image
Patrick Citroen nieuwe...

Weber Marking Systems heeft per 1...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox