Hooghoudt jenevers in moderne fles

Owens-Illinois (OI), producent van glasverpakkingen in Europa, heeft een moderne fles met een authentiek tintje ontworpen voor de natuurlijke jenevers van de Nederlandse familiedistilleerderij Hooghoudt.

‘Jenever is een bijzonder, historisch product. Daarom hebben wij gekozen voor kwalitatieve glasverpakkingen die een link leggen tussen heden en verleden en een duidelijk imago communiceren naar zowel onze oudere als jongere klanten,’ zegt Arno Donkersloot, managing director bij Hooghoudt.

Christophe Desort, account manager bij O-I Benelux: ‘Wat deze fles uniek maakt, zijn de verschillende designelementen die we hebben toegepast. Zo is het etiketvlak verzonken, dat maakt de fles stijlvoller. Naast “debossing” hebben we ook gebruik gemaakt van “embossing”. Dit is de eerste keer in de Benelux dat embossing werd toegepast in de “mond” van de fles, onder de dop. Het reliëf is pas zichtbaar als de consument de fles opent.’

www.o-i.com

www.glassislife.com

www.hooghoudt.nl

Hooghoudt’s gins in modern bottle

Owens-Illinois (OI), producer of glass packaging in Europe, has designed a modern bottle with an authentic touch for the natural gins of the Dutch family distillery Hooghoudt.

‘Gin is a special, historical product. That is why we have chosen for high-quality glass packaging that establish a link between past and present and communicates clear image to both our older and younger customers,’ says Arno Donkersloot, Managing Director at Hooghoudt.

Christophe Desort, account manager at O-I Benelux: ‘What makes this bottle unique, are the different design elements that we have used. For instance, we have sunk the label surface, which makes the bottle more stylish. In addition to “debossing”, we have also used “embossing”. It is the first time in the Benelux that embossing was applied in the “mouth” of the bottle, under the cap. The relief is visible when the consumer opens the bottle.’

www.o-i.com

www.glassislife.com

www.hooghoudt.nl

Reacties

Reactie toevoegen