Henkel op Logistica over web-packaging

Tijdens het door het NVC georganiseerde Web Retail Packaging congres 5 november jl. op de Logistica beurs in Utrecht vertelde Euan Dykes hoe Henkel omgaat met webretailverpakkingen.

De Duitse multinational, die wasmiddelen, hygiëne- en cosmeticaproducten maakt, heeft de afgelopen jaren diverse problemen gehad met het online versturen van haar producten. Via haar consumentensite kwamen diverse klachten binnen. Packaging develoment engineer Euan Dykes heeft het probleem grondig aangepakt en is begonnen met het inventariseren van de diverse klachten en het classificeren van de verschillende producten en hun gevoeligheid tijdens transport. Zo vallen volgens Henkel’s Packaging Damage Index robuuste producten zoals poedervormige producten in classe 1 en kwetsbare producten in breekbare producten in classe 3. Daarnaast heeft hij de klachten gekwalificeerd met een Consumer Centric Approach zodat de ernst van de klacht snel in te schatten is.

Tips
Verder gaf hij de toehoorders de volgende tips:

  • Maak units voor Prep-Free Packaging (PFP)
  • Maak units voor Ships In Own Container (SIOC)
  • Ontwerp een end-to-end verpakking
  • Ontwerp verpakkingen die e-commerce ready zijn

 

Dick Mulder van de ING gaf een overzicht van  ‘The e-commerce economy en The impact of platformization on non-food retail. En presenteerde de uitslag van een consumentenonderzoek naar plastic.
En Peter Geert van IPS technology gaf een lezing over Frustration Free Packaging voor Amazon.

Meer info over de lezingen: NVC

 

 

 

Reacties

Reactie toevoegen