Grolsch-beugel centraal in nieuw design

Grolsch vernieuwt haar verpakkingen voor pils en speciaalbieren. Designbureau Brandhouse heeft de iconische beugelfles verwerkt in het nieuwe merklogo. Bovendien bevatten de verpakkingen informatie om een optimale drinkervaring te bevorderen en vermeldt Grolsch voortaan uitgebreid de voedingswaarden van haar pils en speciaalbier.
Door de illustraties en kleuren vertelt elk bier zijn eigen verhaal. Zo visualiseert de pentekening rondom het nieuwe logo op de pilsverpakkingen het gebruik van twee soorten hop, één voor het aroma en één voor de smaak.’

Consumenteninformatie
De informatie op de verpakking ondersteunt de consument in het aankoopproces en de drinkervaring. Zo staat op de verpakking een smaakomschrijving van het bier, informatie over het brouwproces, een maaltijdsuggestie en informatie over de optimale serveertemperatuur, het alcoholpercentrage en een uitgebreidere vermelding van de voedingswaarden.
Standaard pils bijvoorbeeld, bevat 5% alcohol en 40 kcal/100 ml.  Het Kanon speciaalbier heet 11,6% alcohol en 86 kcal/100 ml. Het Radler van Grolsch bevat slechts 2% alcohol, maar bevat 5,7 gram suiker wat het aantal calorieën op 39 kcal/100 ml brengt.

www.grolsch.nl

Reacties

Reactie toevoegen