Fred&ed wint innovatieprijs

Tijdens een spannende finale heeft het Fred&Ed DuoPak hagelslag de eerste prijs gewonnen in de innovatiewedstrijd Project 2009. Aangezien de Europese Commissie 2009 heeft uitgeroepen tot het jaar van creativiteit en innovatie was deze wedstrijd uitgeschreven door Telegraaf Media Nederland en Bureau 2009. Uit meer dan 250 inzendingen heeft het Fred&Ed DuoPak de prijs ter waarde van 1.000.000 euro mediawaarde en 100.000 euro marketingadvies in de wacht gesleept.

 

Op de oproepen tot deelname in de dagbladen is massaal gehoor gegeven, wat resulteerde in ruim 250 inzendingen. Uit de 250 inzendingen werden 4 finalisten geselecteerd die hun idee�n mochten voorleggen aan een deskundige jury die bestond uit Arco van Nieuwland (oprichter van Exact en Yuki Works BV), Henk Keilman (ondernemer en bekend van o.a. tv-programma Dragon�s Den), Bela Stamenkovits (oprichter Bureau 2009), Sjuul Paradijs (hoofdredacteur De Telegraaf) en Frank Volmer (algemeen directeur TMnl).

 

Het Fred&Ed DuoPak kwam als winnaar uit de bus. Het is een verpakkingsinnovatie waarbij een pak twee smaken hagelslag bevat en twee strooiopeningen waar de verschillende smaken uitkomen. Er zijn 3 varianten, te weten hagelslag, fruithagel en vlokkies. Het pak stimuleert de creativiteit van kinderen om hun boterham op een leuke manier te versieren en biedt meer keuzemogelijkheden aan tafel, voor elk wat wils. Met deze nieuwe producten en de tubes die Fred&Ed al enkele jaren op de markt hebben wil het bedrijf het weer leuk maken aan tafel voor kinderen en dus ook hun ouders. De producten zijn binnenkort in de supermarkten verkrijgbaar.

 

De prijs werd uitgereikt aan Wouter Pol en Karin L�wik, oprichters en eigenaren van Food Sense BV, het bedrijf dat Fred&Ed heeft ontwikkeld en in de markt gezet. De jury was van mening dat de kracht in de eenvoud van het concept zit. Tevens roemde zij het totaalpakket van een goed product met goede marketing mogelijkheden.

Tags (taxonomy): 

Reacties

Reactie toevoegen