De L9 groep van internationale labelverenigingen heeft de resultaten van de 2019 L9 World Label Awards (WLA) competitie bekendgemaakt. De inzendingen werden beoordeeld door een internationale jury die uit de deelnemende verenigingen werd geselecteerd, aldus FINAT, een wereldwijde vereniging van zelfklevende labelproducenten en gerelateerde producten en services.
Op de hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen?
De jurering vond plaats op de Labelexpo Europe (24-27 september) beurslocatie in Brussel, een dag voor aanvang van het evenement.
FINAT L9 coalitie
De L9 is een alliantie van wereldwijde labelverenigingen opgericht om gezamenlijk beleid te formuleren en strategische informatie te verzamelen die van belang is voor wereldwijde labelindustrieën. Alle leden van de L9 World Label Association worden uitgenodigd om inzendingen in te dienen in 22 klassen van de wedstrijd, zodat de resultaten echt de wereldwijde labelindustrie vertegenwoordigen, informeert FINAT. In totaal werden 68 inzendingen ingestuurd, met als resultaat 27 winnaars en 21 Honourable Mention (HM) awards.
Winners en Honorable Mentions:
Winner TLMI: McDowell Label & Screen Printing, USA, for ‘Braising Sauce’
HM FPLMA: Labelhouse Australia for ‘Daylesford and Hepburn Mineral Springs Co. Sparkling Mineral Water 750ml’
- Class 2: Flexo Line/Screen
Winner FINAT: Kimoha Entrepreneurs, UAE, for ‘Active CVT’
HM JFLP: Yukousha, Japan, for ‘Princess Veil Label’
- Class 3: Flexo Color Process
Winner TLMI: Labeltronix, USA, for ‘California Love’
- Class 4: Flexo Wine/Spirits
Winner TLMI: Multi-Color North America Wine & Spirits, USA, for ‘Freakshow Zinfandel’
HM FPLMA: Labelhouse, Australia, for ‘Pietro Gallo Estate Grappa di Prosecco’
- Class 7: Letterpress Color Process
Winner JFLP: Hokkai Sealing, Japan, for ‘Hokkaido 150 Label’
Winner JFLP: Shimokuni, Japan, for ‘Kunimaro Sake’
- Class 10: Offset Line/Screen
Joint Winner FINAT: Marzek Etiketten + Packaging, Austria, for ‘Sir/Lady Burgenland’
Joint Winner FPLMA: Labelhouse, Australia, for ‘Alpine Cider Pink Lady Dry 330ml’
- Class 11: Offset Color Process
Winner JFLP: Maruki Printing, Japan, for “Japanese Sweet Label’
- Class 12: Offset Wine/Spirits
Winner FINAT: Multi-Color North America Wines & Spirits, USA, for ‘Borne of Fire’
HM TLMI: Multi-Color North America Wines & Spirits, USA, for ‘Sidewinder Spirits Co’
- Class 13: Combination Line
Winner PEIAC: Guangdong Kinde Technology, China, for ‘06 02 Year’
HM TLMI: McDowell Label & Screen Printing, USA, for ‘Wreckage’
- Class 14: Combination Line/Screen
Joint Winner TLMI: McDowell Label & Screen Printing, USA, for ‘Burner’
Joint Winner FINAT: Germark, Spain, for ‘Mask Shikiso Color & Highlights Protection UV Rays’
- Class 15: Combination Color Process
Winner JFLP: Takara Pac, Japan, for ‘Rose’
HM TLMI: Multi-Color, Mexico, for ‘Caprice’
- Class 16: Combination Wine/Spirits
Winner FINAT: Multi-Color North America Wine & Spirits, USA, for ‘The Countess Walewska Vodka’
HM JFLP: Kyoto Seal Label Corporation, Japan, for ‘Edo Kauo Sake Label’
- Class 17: Digital Printing
Joint Winner FPLMA: Multi-Color, Australia, for ‘1L Misto EV Olive Oil’
Joint Winner SALMA: Rapid Labels, New Zealand, for ‘New Zealand Honey’
HM FINAT: Azimut NPC NT, Russia, for ‘Spaquatoria Milk Dew’
- Class 18: Digital Wine/Spirits
Winner TLMI: Syracuse Label & Surround Printing, USA, for ‘Drawbridge Gin’
HM JFLP: Takara Pac, Japan, for ‘Sakura Sake Label’
- Class 19: Screen Printing
Winner TLMI: McDowell Label & Screen Printing, USA, for ‘Pure Brazilian’
HM JFLP: Sibel Industry, Japan, for ‘Sumo Label’
Winner SALMA: Gravure Packaging, New Zealand, for ‘KiwiFarmNZ Green Kiwifruit Juice’
Winner TLMI: Yerecic Label, USA, for ‘Campari Chef Inspired’
Winner FINAT: Schreiner Group, Germany, for ‘Color Laser Film With a Fingerprint’
HM PEIAC: Tungkong, China, for ‘Xiao’er Fengreqing Mixture’