FINAT organiseert online label forum

FINAT organiseert online label forum

FINAT, de Europese vereniging voor de zelfklevende etikettenindustrie, organiseert van 31 mei tot 4 juni een online forum en educatieve evenementen.

Het week zal bestaan uit thema’s en kwesties waarmee de industrie wordt geconfronteerd. Voorbeelden zijn bedrijfsconsolidatie, duurzaamheid, werknemers van de toekomst, en hoe een cultuur een bedrijf kan maken of breken. Het event voorziet onder andere in speciale gasten, industrieveteranen, en netwerk- en interactieve sessies. Elke dag wordt een ander thema belicht, informeert de vereniging.


FINAT organiseert online label forum.
FINAT organiseert online label forum.

FINAT programma

Dag 1 (31 mei) wordt afgetrapt met Association Matters, waarbij Jules Lejeune, managing directeur FINAT, de toon zal zetten voor de eventweek door trends en ontwikkelingen op de labelmarkt van het afgelopen jaar te evalueren.

Dag 2 (1 juni) gaat geheel over Business Strategy met sprekers als Andrea Boltho die zijn kijk geeft op het post-Covid-herstel en de structurele krachten die het huidige bedrijfsklimaat vormgeven. Daarna zal worden ingezoomd op de labelbusiness door Nick Mockett van Moorgate Capital en Norman Bremer van IK Investment Partners met hun visie over de toestand van de industrie vanuit het perspectief van M&A en Private Equity.

Dag 3 (2 juni) kleurt groen, met de focus op de dreiging van klimaatverandering en de circulaire economie. Mara Desgrées-Du Loȗ, EU Directoraat-Generaal Milieu Beleidsmedewerker, informeert over de toekomst van het verpakkingsbeleid en de “Green Deal” van Europa.

An Vossen, technisch manager bij de Europese Brands Vereniging AIM, zal een rol spelen en de voortgang controleren van de reis naar de zogenaamde “Heilige Graal” van digitale watermerken, die ooit slimmer recyclen en sorteren mogelijk zouden kunnen maken.

Ophelie Gourdou, projectmanager van CELAB-Europe, zal de labelgemeenschap op de hoogte brengen van de industrieconsortiums roadmap naar een circulair businessmodel voor labelmaterialen.

De dag wordt afgesloten met een panel van vier merkeigenaren die zullen bespreken hoe ze hun etikettenmerken en verpakkingen zien bijdragen aan hun circualaire ambities.

Dag 4 (3 juni) staat in het teken van de Future Workforce en wordt geleid door een hoofdthema van Markus Wörner van Einhorn PR. Wörner brengt alternatieve bedrijfsmodellen, het lastig aantrekken van nieuw talent naar de industrie en zijn benadering van wat hij “fairstainability” noemt naar voren.

Dag 5 (4 juni) begint met een speciale keynote van Pellegrino Riccardi over de kracht van culturele diversiteit en de verschillen die cultuur kan maken voor zakelijk succes. Daarna wordt verbinding gemaakt met verschillende hubs in Europa om de verborgen sterke punten van verschillende bedrijfsculturen vast te stellen.

Meer informatie over het digitale event is hier te lezen.

Artikel delen