EK geluksbroekje in een lucky 7-pack van Bavaria

EK geluksbroekje in een lucky 7-pack van Bavaria

Bavaria heeft weer een ludieke EK-campagne bedacht: ‘Geluk zit in een klein broekje’.
Hiermee speelt de Brabantse familiebrouwer in op sport en bijgeloof. Het geluksbroekje is ontwikkeld met boxershortmerk Pockies en geïnspireerd op het wedstrijdshirt van Oranje tijdens het gewonnen EK van 1988. Het broekje is verkrijgbaar in een 7-pack verpakking dat ontworpen door Fama Volat.

Met Berry van Aerle als hoofdrolspeler in de commercial blikt Bavaria met een knipoog terug op die goede oude tijd van het EK ’88. In de commercial ontdekt Berry tot zijn schrik dat uit zijn iconische ‘88 tenue een broekje is geknipt. Dat tenue is vermaakt tot het ultieme gelukssymbool. Nederlanders worden met de campagne gemotiveerd om mee te doen aan het geluksritueel waarmee het EK-geluk van ’88 weer aan de zijde van Oranje moet komen.
Het geluksbroekje is vanaf 25 mei te koop voor een bedrag van €8,99, in combinatie met een ‘Lucky 7-pack’ Bavaria-pils. Er is een mannen- en vrouwenmodel beschikbaar.


De geluksbroekjes zitten goed verpakt in een pouch.

Spraakmakende campagnes

‘Bavaria zou Bavaria niet zijn als we het EK onopgemerkt voorbij zouden laten gaan’, zegt marketing manager Florent Renders. ‘We hebben in het verleden natuurlijk meerdere spraakmakende campagnes gehad. Nu zijn wij Nederlanders niet het meest bijgelovige volk van Europa, toch willen we het geluk van toen aan onze zijde hebben. Daarom hijsen we heel Nederland in oranje geluksbroekjes met het iconische retro dessin van toen. Met dit broekje dragen we Oranje naar de finale. Want met het geluk aan onze kont, een pilsje in de hand en een beetje bijgeloof, is alles mogelijk!’


In de commercial ontdekt Berry tot zijn schrik dat uit zijn iconische ‘88 tenue een broekje is geknipt.

Samenwerking geluksbroekje Pockies

Het geluksbroekje is ontwikkeld door door Fama Volat en Triple Double in samenwerking met boxershortmerk Pockies, bekend van de boxershorts met zakken. Pockies ontstond zes jaar geleden als grap onder drie studenten, maar is inmiddels uitgegroeid tot een grote internationale modesensatie. Door jarenlange ervaring met ‘Couch Couture’, zoals Pockies hun kleding voor op de bank noemt, weet het merk precies waar een geluksbroekje aan moet voldoen. Pockies had eerder al samenwerkingen met rapper Snelle en Willie Wartaal.


Het geluksbroekje is vanaf 25 mei te koop voor een bedrag van €8,99, in combinatie met een ‘Lucky 7-pack’ Bavaria-pils. Er is een mannen- en vrouwenmodel beschikbaar.

Je vindt de 7-packs in displays op de winkelvloer.