Drie P's verpakken uitgebreid met S van Smart

Op 19 en 20 november komen professionals op het gebied van actieve en intelligente verpakkingen vanuit de hele wereld samen in de Amsterdamse Beurs van Berlage om de nieuwste technologieën te presenteren. Met 35 sprekers en soms wel 4 sessies op hetzelfde moment heeft het AIPIA-congres een volgepakt programma. 

Een indicator die aangeeft wanneer de melk door de gootsteen moet in plaats van een houdbaarheidsdatum op het pak of een watermerk waarmee plastic afval efficiënter gesorteerd kan worden: voorbeelden van actieve en intelligente verpakkingen die al bestaan en zich in rap tempo verder ontwikkelen. Actieve en intelligente verpakkingen zijn de meest baanbrekende op verpakkingsgebied sinds decennia, zowel voor producenten als consumenten. De drie P’s (Protect, Preserve en Promote) van een verpakking worden uitgebreid met ‘smart’ functies als traceren, waarmerken, informeren, waarde toevoegen, beveiligen en afval reduceren.
Een mooi voorbeeld is Recycl3R, waarbij een product getraceerd wordt via de cloud en de consument rewards krijgt als hij het op de juiste manier recyclet. 

Een vooruitblik volgt in het komende oktober-nummer van VerpakkingsManagement

www.aipia.info

 

Reacties

Reactie toevoegen