Drankverpakkingen met een zomerse look

Drankverpakkingen met een zomerse look

Het is zomer! Een reden voor VerpakkingsManagement om op zoek te gaan naar verpakkingsontwerpen met een zomerse uitstraling. De diverse internationale drankverpakkingen die zijn opgevallen, variëren van een frisdrankblikje dat toegang biedt tot virtuele hiphopconcerten tot een tequila-seltzerpakket dat het zuidelijke vakantiegevoel weergeeft.

Op de hoogte blijven van nieuwe verpakkingsontwikkelingen? Meld u aan voor de VerpakkingsManagement Nieuwsbrief.


Sprite: QR-code scannen en luisteren naar livestream zomerconcerten.
Sprite: QR-code scannen en luisteren naar livestream zomerconcerten.

1. Met de aankoop van Live From The Label-flessen Sprite of Sprite Zero Sugar kunnen fans toegang bemachtigen tot de livestreams van zomerconcerten. Het merk werkt samen met drie bekende namen van hiphop om deze zomer drie opkomende openingsacts in de schijnwerpers te zetten met de virtuele concertserie Live From The Label. De flessen bevatten QR-codes die kunnen worden gescand om de livestreamconcerten, herhalingen van eerdere shows, merchandise-weggeefacties en reminders voor toekomstige shows, te ontgrendelen.

2. Het in Californië gevestigde American Vintners produceert een portfolio van handgemaakte premium wijnen.


De verpakking van de Kindred Spirits-collectie van American Vintners heeft afbeeldingen die verwijzen naar de categorie sterke drank.
De verpakking van de Kindred Spirits-collectie van American Vintners heeft afbeeldingen die verwijzen naar de categorie sterke drank.

De wijnmakerij introduceerde begin juni haar Kindred Spirits-collectie. Om de verpakking van de Cask & Barrel-kit te maken, werkte American Vintners samen met Studio One Eleven, de interne ontwerpafdeling van Berlin Packaging. Het ontwerpteam creëerde verpakkingsafbeeldingen met verwijzingen naar de categorie sterke drank, zoals houten vaten, aardetinten en gewaagde lettertypen.


‘Het ontwerp op het Freshie-drankblikje brengt de zomer tot uitdrukking.’
‘Het ontwerp op het Freshie-drankblikje brengt de zomer tot uitdrukking.’

3. De ondernemers achter Freshie hadden een aantal eisen waaraan het nieuwe ontwerp voor het Tequila Seltzer drankblikje zou moeten voldoen. Zo moest het levendige, leuke en avontuurlijke gevoel van een zuidelijke vakantie worden gecommuniceerd én het gebruik van pure ingrediënten. Designbureau Affinity Creative Group heeft de dynamiek van de naam Freshie ontgrendeld door het gebruik van gedurfde typografie, levendige kleuren en een opvallende ontwerplay-out, aldus de producent van het organische drankje.

4. Inspiratie voor de look en feel van de nieuwe Beach St. Vodka Soda-drankverpakkingen kreeg Chase Design Group naar eigen zeggen van groovy strandvibes en zonovergoten kust bewegwijzering.


De blikjes van Beach St. worden verpakt in een kartonnen doos met een opvallend design.
De blikjes van Beach St. worden verpakt in een kartonnen doos met een opvallend design.

De blikjes van Christopher Michael Brands’ Beach St. zijn verpakt in een kartonnen doos. Het aangepaste logo bestaat uit eenvoudige, lineaire golven en een modern schreefloos lettertype, dat doet denken aan strand bewegwijzeringen. Het blauwe logo vertegenwoordigt de oceaan, terwijl de witte achtergrond de zuiverheid van het product communiceert, verklaart het designbureau.


Coca-Cola viert de zomer met gedichtjes op de flessen.
Coca-Cola viert de zomer met gedichtjes op de flessen.

5. Coca-Cola viert de zomer met 24 verschillende gedichten op haar Coca-Cola- en Coca-Cola Zero Sugar-flessen. ‘Elke keer dat je een ijskoud flesje cola opent, open je een uniek zomergevoel, zoals barbecues in de achtertuin, filmavonden en strandbezoeken’, stelt de frisdrankproducent.

Laat de zon maar schijnen!